Ukrajna kínai pénzből építené meg a világ legnagyobb repülőgépét

ég felhő KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ repülőgép TÁJ ég felhő KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ repülőgép TÁJ Egy An-225 Mrija szállító repülőgép a kijevi Antonov repülőgépgyár egyik kifutóján. Az 1920-ban alapított gyárban jelenleg 13,5 ezren dolgoznak mintegy kétszáz különböző s
Egy An-225 Mrija szállító repülőgép a kijevi Antonov repülőgépgyár egyik kifutóján. Az 1920-ban alapított gyárban jelenleg 13,5 ezren dolgoznak mintegy kétszáz különböző szakterületen. Egy másik gyár egy Tu-95-ös a napokban zuhant le Habarovszk közelében http://www.origo.hu/nagyvilag/20150714-lezuhant-egy-orosz-strategiai-bombazo.html
Vágólapra másolva!
Az ukrán Antonov repülőgépgyártó 137 milliárd forintnyi kínai befektetéssel építene egy második példányt a világ legnagyobb üzemelő repülőgépéből, a legendás An-225 Mrijából.
Vágólapra másolva!

Ukrajna azt reméli, hogy a kínai légiipari vállalat (Aerospace Industry Corporation of China, AICC) 500 millió dolláros (137 milliárd forintos) befektetésével építheti meg a világ legnagyobb repülőgépe, az An-225-ös újabb példányát, jelentette be az Antonov állami repülőgépgyár elnöke.

Öt év alatt épülne meg

Az elnök szerint a gép megépítése öt évbe telne, ha a két cég meg tud egyezni. Az Antonov és az AICC augusztusban olyan együttműködési megállapodást írt alá, ami szerint közösen gyártanak majd Antonov-gépeket Kínában.

Az An-225-ös viszont Kijevben épülne,

mondta a gyár elnöke. Az ára a pontos felszereltségétől függene, írja a Reuters.

Az Antonov gyár kínai pénzből építene egy második An-225 Mriját Forrás: MTI/EPA/Roman Pilipej

Egyetlen példány épült belőle

Az An-225 a világ legnagyobb (mind méretét, mind felszállló tömegét tekintve) üzemelő repülőgépe. 250 tonna hasznos terhet tud szállítani,

szárnyfesztávolsága 88,4 méter (vagyis majdnem annyi, mint egy focipálya hossza).

Az An-225 tervezése 1985-ben kezdődött, eredetileg a szovjet űrprogram kiszolgálására, a Buran űrrepülőgép és az Enyergija hordozórakéta részegységeinek szállítására.

A gépből egyetlen példány épült, ami először 1988. végén repült, azóta is működik.

1988-ban elkezdtek építeni egy második példányt, de az sosem készült el.