A terepen a kiemelt ügyekben eljáró Nyomozó Bizottság (SZK) mintegy 70 szakértője is vizsgálódik.
A hatóság szóvivője, Szvetlana Petrenko kijelentette, hogy a repülőgépen már a földbe csapódás után történt robbanás, az utasszállító zuhanás közben nem égett. Az orosz médiában megjelent szemtanúi beszámolók egy része szerint viszont a repülőgép már égett vagy füstölt, mielőtt lezuhant.
A roncsok mintegy harminchektáros területen szóródtak szét, ennek hétfő délelőtt átkutatott mintegy 10 százalékán több mint 400 emberi maradvány és a géproncs mintegy 30 darabját találták meg.
Köztük volt a gép mindkét feketedoboza, az is, amely a pilóták üzenetváltásait, és az is, amely a repülési adatokat rögzíti.
Az állami légiforgalmi hivatal tájékoztatása szerint mindkét berendezés erősen megrongálódott, de feltehetően nem annyira, hogy ne lehessen kinyerni belőlük a szükséges információkat. Ez akkor derül ki, ha megkezdik a berendezések laboratóriumi vizsgálatát.
A helyszín elsődleges átvizsgálásával várhatóan hétfő estig végeznek, a részletes kutatás akár egy hétig is eltart.
A Szaratovszkije Avialinyii légitársaság Orszkba tartó An-148-asa vasárnap négy perccel a felszállása után eltűnt a radarernyőkről.
A gép lezuhant, 65 utasa – köztük három gyerek – és hatfős személyzete meghalt.
A járaton a jelentések szerint három külföldi – azeri, illetve svájci – állampolgár utazott.
Az orosz áldozatok közül 35-en Orenburg megyében, tízen Moszkvában, négyen Szaratovban, hárman Szentpéterváron, a többiek pedig az ország más részein éltek.
A Kommerszant című gazdasági napilap szerint a szakértők jelenleg a hajtómű kigyulladását, a sebességmérő meghibásodást, a jegesedést és a pilóta hibáját tartják a legvalószínűbbnek a tragédia lehetséges okai közül.
A terrortámadást a lap szerint nem sorolják ezek közé, de nem is vetették el véglegesen.
Az áldozatok azonosítása Moszkvában történik majd. Hozzátartozóiktól Orszkban hétfőn kezdik meg a mintavételt.
Orszkban hétfőn gyásznapot tartanak, Moszkvában pedig a tragédia miatt törölték a hétfőre tervezett farsangi mulatságokat.
A Szaratovszkije Avialinyii felfüggesztette az An-148-as típusú gépeinek üzemeltetését. A légitársaság szerint a szerencsétlenül járt utasszállító felszállás előtti vizsgálata nem állapított meg műszaki hibát.
A vizsgálatba egyébként bekapcsolódik a géptípust kifejlesztő ukrán Antonov vállalat képviselője is. A katasztrófát szenvedett gépet licenc alapján az oroszországi Voronyezsben szerelték össze 2010-ben.