Idén talán virágot is kapnak a japán nők Valentin-napon

2018.02.13. 19:27

Zenés felvonulással buzdították kedden Tokió utcáin a japán férfiakat arra, hogy virággal kedveskedjenek a nőknek Valentin-napon. Ez szokatlan egy olyan országban, ahol ilyenkor a nők szoktak ajándékot adni a férfiaknak.

Japánban csaknem negyven éve vetette meg a lábát a Valentin-nap, de egy kis csavarral: a kelet-ázsiai országban ezen a napon a lányok és a nők adnak csokoládét férfi ismerőseiknek, köztük szívük választottjának, a férjüknek, a főnöküknek és a kollégáiknak, a március 14-ei Fehér napon pedig a férfiak viszonozzák valamilyen ajándékkal ezt.

A NAKED nevű művészeti kollektíva idén arra buzdítja a férfiakat, hogy virággal kedveskedjenek a nőknek. A formáció tagjai kedden zenés felvonulást tartott Tokió utcáin és virágokat osztogattak az arra járó nőknek, hogy megmutassák a férfiaknak, milyen örömet tudni okozni egy szép csokor.

Japánban a férfiak többsége túlságosan félénk ahhoz, hogy virágot adjon a szívének kedves embereknek, de mi szeretnénk egy olyan új hagyományt, amely lehetőséget teremt a férfiak számára, hogy virágot adjanak, ráadásul egy olyan különleges napon, mint a Valentin-nap – mondta Kanzaki Szajaka, az esemény egyik szervezője.

Sok japán nő egész életében nem kapott még egy csokor virágot"Forrás: Getty Images/Elena Sergeeva/Sergeeva "

A felvonulást szemlélő nők egyike elmondta, hogy soha életében nem kapott még virágot. Számára a Valentin-nap egyet jelent a sütés-főzéssel, és, hogy meg kell terveznie, hova viszi el randevúzni a férjét. "Fárasztó mondogatni a japán férfiaknak, hogy Kaphatnék virágot?, de ha van olyan köztük, aki megteszi, azt örömmel veszem" – tette hozzá a nő.

A NAKED kollektíva kezdeményezését megelőzően a luxuscsokoládéiról ismert Godiva is kísérletet tett a japán Valentin-nap megreformálására. A Godiva Japan február 1-jén egész oldalas újsághirdetésben szólított fel az úgynevezett giri-choko – a csokoládé, amelyet a nők kötelességből, illemből adnak a férfi főnökeiknek, kollégáiknak – gyakorlatának beszüntetésére.

A hirdetésben a csokoládégyártó megjegyzi, hogy a japán nők egy része egyenesen utálja ezt a hagyományt, és hangsúlyozta, hogy "Valentin-napon az emberek az igazi érzelmeikről vallanak, és ez nem az a nap, amikor a munkahelyi kapcsolatokat kell ápolni".