Óriási magyar siker Kínában

2018.05.26. 17:44

Kiemelt érdeklődés mellett mutatkozott be Magyarország Dél-Kína egyik legnagyobb kereskedelmi vásárán Csungking városában. A helyi gazdasági és politikai elit érdeklődését nemcsak a Magyarországot bemutató imázsfilm keltette fel, hanem az a gasztronómiai és kulturális bemutató is, ami szükséges ahhoz, hogy egy másfélmilliárdos nagyhatalom felfigyeljen egy közép-európai országra. Az Origo helyszíni beszámolója.

Megkezdődött a 21. Nyugat Kínai Nemzetközi Kereskedelmi és Befektetési Vásár a dél-kínai Csungking városában. A régióban kiemelkedőnek számító gazdasági eseményen Magyarország a csungkingi főkonzulátus révén nemcsak méretében, hanem kínálatában is egy rendkívül gazdag pavilonnal képviselte magát. A magyar standon a többi európai országhoz képest gyakorlatilag mindent megtudhattak az országról a kínai politikai és gazdasági élet helyi vezetői. 

Rengetegen érdeklődtek a magyar pavilon termékei irántForrás: Kovács András

A pavilonban nemcsak a megszokott leírásokat olvashatták hazánkról az érdeklődök, hanem a legjellemzőbb italokat és ételeket is megkóstolhatták. A pirospaprika, a gulyáskrém, a szekszárdi borok és a Tokaji mellett egy kínai alapanyagokat használó magyar pálinkafőző is bemutatkozott.

A magyar pavilon volt az egyik legjobban berendezett kiállítótér a csungkingi expónForrás: Kovács András

A legnagyobb sikert a Győr-Moson-Sopron megyei Écsről érkezett Cifra műhely kulturális közösdség aratta. Műsorukat óriási érdeklődés fogadta a pavilon előtt. A kulináris élmények mellett így sokkal átélhetőbb élményt adtak hazánkról a táncosok, mintha valaki csak megnézett volna egy imázsfilmet Budapestről.

A magyar pavilon mutatta be a legszínvonalasabb előadástForrás: Kovács András

A Cifra Műhely Közhasznú Kulturális Egyesület vezetője Deésy Gábor az Origónak arról beszélt, hogy az utóbbi években nemcsak a határon túli magyar közösség körében fordultak meg, hanem a diaszpóra magyarságot is minél több helyen felkeresik. Így többek között voltak Sao Paulóban és Buenos Airesben is. Az együttes vezetője úgy látja, sokkal sikeresebben tud egy magyar gazdasági kezdeményezés szerepelni egy nemzetközi vásáron, ha az érdeklődők valamilyen élményt is kapnak a száraz tények mellé.

Sokan figyelték a magyar táncosok produkciójátForrás: Kovács András

A nemzetközi vásáron nem csak a nagyobb európai országok mutatkoztak be. A látogatók megismerkedhettek az összes kínai tartomány különlegességeivel, legfőbb termékeivel, gazdasági profiljával. Ha a kiállítás méretét érzékeltetni akarjuk, akkor a teljes kőbányai BNV területétének legalább az ötszörösét kell elképzelni. A városban akkora eseménynek számít a kiállítás, hogy külön járatokat is indítottak az érdeklődőknek. A kiállítás súlyát jól mutatja, hogy több mint 6300 cég vesz rajta részt, akik több mint 48 országból érkeztek. Ezen cégekből több mint 1700 multinacionális vállalatnak tekinthető.