Vágólapra másolva!
Ránctalanítás, hidratálás, simítás, mattítás: ezeket, vagy ezek kombinációit ígérik a különböző szépségipari cégek arcápolási termékei, hol olcsóbban, hol drágábban. Ám, hogy ezek valóban szabad szemmel is jól látható eredményt produkálnak-e, s hogy a drágább valóban jobb-e, az egyáltalán nem biztos.
Vágólapra másolva!

Mi, nők, vagyonokat költünk arra, hogy az élet rajtunk hagyott "nyomait" kicsit korrigáljuk. Fárasztó, kiborító, rohangálós hetek után mi sem jobb annál, mint hogy beiktatunk életünkbe egy "szépségnapot". Ilyenkor aztán irány a fodrász, a kozmetikus, pedikűr, manikűr, szolárium, kinek mi az egyéni vágya. Utána aztán mindenki dicsér, milyen jól nézünk ki, frissek vagyunk és üdék, ápoltak és kipihentek.

Persze ezt a luxust nem engedhetjük meg magunknak mindennap. Viszont az áruházak, gyógyszertárak polcai tele vannak jobbnál jobbnak kikiáltott, tudományos tesztek alapján kifejlesztett, hatóanyagoktól duzzadó, jó közérzetet, selymes-csodálatos-gyönyörű bőrt azonnal garantáló, ráncokat x nap alatt eltüntető szuper krémekkel. Egy a titka mindegyiknek: folyamatosan kell használni.

Mi pedig hiszünk a reklámnak, a szép csomagoláson tökéletes számítógépes mosollyal ránk néző hölgynek és a hosszú, hosszú mellékletnek, ami azt bizonygatja: életünk legjobb választása lesz ez. De mi van, ha bebizonyosodik, hogy a krém, amiben hittünk, sokat nem tesz a ráncaink ellen, ellenben igen drága.

A Kosár magazin legfrissebb számában érdekes kutatási eredményekről számol be. A Stiftung Warentest - egy németországi, maximálisan felszerelt laboratórium - legmodernebb mérési módszerekkel végzett vizsgálatára hivatkozva közlik, hogy a nagyközönség által szinte mindennap használt ránctalanító krémek bizony szépen leszerepeltek.

"A Kosár magazin rendszeresen részt vesz egy nemzetközi projekt keretén belül teszteléseken, és át is vehet teszteket testvérlapjaitól. Ezúttal az utóbbi történt. A teszt Németországban, egy kitűnően felszerelt tesztlaboratóriumban készült - tájékoztat Pavlovics Ágota, a Kosár magazin főszerkesztője, majd hozzáteszi: "ezek a tesztek nagyon drágák, készítésüknél megpróbálják azokat a termékeket kiválasztani, amelyek a legtöbb ember számára elérhetőek és valamilyen szempontból egy csoportba tartoznak."

A ránctalanító krémek tesztjébe 11 krém került bele, vannak drágábbak, olcsóbbak, közepes árfekvésűek, olyanok, amelyeket viszonylag sokan használnak. Minden krémet 30-30 tesztelő kapott meg - semleges csomagolásban - és 12 héten át, naponta kétszer használta arcának egyik felére. A másikra ugyanis egy olyan standard emulziót kent, amelynek jó bőrápoló tulajdonságai már más tesztekben bebizonyosodtak. "Volt a tesztelők között olyan, aki azt mondta, a kontrollként használt krém jobbnak bizonyult a tesztelendőnél, még a csakis a gyógyszertárakban kapható világmárkájú krém esetében is, amelyről többnyire azt mondják, szemmel láthatóan csökkenti a ráncokat."

A vizsgálat kimutatta: ha egy ránc például 0,15 mm mély volt, és a krém hatására 20%-ot javult, a végeredmény 0,12 mm. Ez ugyan a mai technikával már jól mérhető, de csak jóakarattal mondható láthatónak is. Az olyan mély ráncok ellen pedig, mint például a szem körüli szarkalábak, minden krém tehetetlen: ezek ugyanis a mélyebb bőrrétegekben képződnek, ahová a kozmetikai szerek el sem jutnak - írja a Kosár magazin.

A lehetőségek határain belül azonban a krémek között világos különbségek vannak. " A legtöbb pontot nem a legdrágább parfümériában vagy gyógyszertárban kapható krémek, hanem a drogériákból vagy a diszkontokból származó jóval olcsóbbak kapták. A vizsgált 11 krémből csak négy bizonyult jónak, nagy meglepetésre ezek az Aldi (Nálunk még egyelőre nem ismeretes, Németországi áruházlánc 2,5 eurós, azaz nagyjából 600 forintba kerülő terméke!!! - a szerk.) nappali és éjszakai krémje, a L'Oreal Dermo Expertise és a Helena Rubinstein cég egyik terméke. A többi közepes, a Vichy éjszakai krémje pedig csak elégséges értékelést kapott." - olvasható a Kosár magazinban.

Forrás: [origo]