Betömik a Malév-lyukat

Vágólapra másolva!
Az Ural Airlines megjelenésével újabb légitársasággal bővül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kínálata, amely próbál talpra állni a Malév februári csődje után. A Balkán és a Közel-Kelet irányába ugyan több város továbbra sem érhető el közvetlenül Budapestről, de azért nincs hiány az újonnan érkező cégekből.
Vágólapra másolva!

Az Ural Airlines az ötödik olyan légitársaság, amely megjelenik Budapesten a Malév leállása óta. Az orosz légitársaság Airbus A 320 típusú gépeivel egyelőre hetente egy alkalommal közlekedik majd Jekatyerinburg és Budapest között. Az Ural Airlines járatai szerdánként 16:35-kor érkeznek az uráli városból Magyarországra majd 17: 40-kor indulnak vissza. Az Ural Airlines 160 személyes Airbus A 320 típusú gépekkel repüli az útvonalat, amelyeken 14 business osztályú helyet kínál. Az Ural Airlines első járata a tervek szerint 2012. október 3-án érkezik Budapestre.

Forrás: AFP

Az Ural Airlines 15 Airbus 320 és 321 típusú gépből álló flottát üzemeltet jekatyerinburgi bázisáról mind belföldre (Moszkva, Szentpétervár, Irkutszk, Vlagyivosztok, Krasznodár) mind külföldi desztinációkra (Barcelona, Szófia, Isztambul és Róma). A társaság 2010-ben 1,8 millió utast szállított.



Berobbant a Ryanair, megjött az Air Berlin

Bár még mindig van 12-13 úti cél, amely a Malév-csőd óta nem érhető el Budapestről (főleg a balkáni és közel-keleti régióban), az új vagy visszatérő légitársaságok révén a legtöbb desztináció elérhető maradt. A legnagyobb lendülettel a Ryanair érkezett meg Budapestre. Az ír ultrafapados társaság ugyan már januárban bejelentette visszatérését, de a Malév-leállás miatt az eredetileg tervezett öt-hat járat helyett végül 32-t indított el. A "világuralomra törő" társaság főleg Olaszországba, Spanyolországba, Németországba és Angliába repül Budapestről, de Párizs, Krakkó, Brüsszel vagy épp Eindhoven is szerepel a közvetlenül elérhető úti céljaik között. Télen 25 városba lehet majd repülni a Ryanairrel, és a fapados cég még az idén újabb géppel bővíti majd budapesti flottáját.

Forrás: MTI/Mohai Balázs

Németország második legnagyobb légitársasága, az Air Berlin is gyorsan reagált a Malév-leállásra, és már február 6-án elindította napi egyszeri Budapest-Berlin járatát. Jegyek adókkal, illetékekkel és topbonus kilométerekkel együtt 49 eurótól foglalhatóak, és ezzel az ajánlattal az airberlin a korábban Malévval közösen üzemeltetett járatát pótolja a piacon. Athén sem maradt sokáig elérhetetlen, a görög Aegean Airlines heti négy alkalommal viszi az utasokat Budapest és a görög főváros között Airbus A 320-as gépeivel. Ahogy a Budapest Airport írja, az Aegean 168 személyes, két osztály (business és turista) elrendezésű gépei két óra alatt teszik meg az Athén és Budapest közötti utat.

Forrás: [origo]

A szintén visszatérő airBalticnak köszönhetően áprilistól újra elérhetővé vált Budapestről Riga is. A Baltikum legfőbb légitársasága a csúcsidénynek számító június 7. és szeptember 27. között ötször - kedd és szombat kivételével minden nap - közlekedik Budapest és Riga között. Ez a járat azért is fontos, mert népszerű mind az üzleti, mind a szabadidős céllal utazók körében. Április elején be mutatkozott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a Transavia.com diszkont légitársaság is, amely heti négy alkalommal - hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap - közlekedik Budapest és Amszterdam között új Boeing 737-700 típusú repülőgéppel. A Transavia.com az Air France-KLM csoport tagja, és diszkont légitársaságnak számít: Amszterdamba 55 euróért (15 ezer forint) már lehet náluk jegyet találni egy irányba.

Forrás: Budapest Airport

Várhatóan még az idén tovább nő az újonnan Budapestre érkező légitársaságok száma, mivel az Airportal.hu értesülései szerint a német OLT Express tervez októbertől a Budapest-Drezda útvonalon gépet indítani. Lehetett volna új, olcsó összeköttetés Velencébe is, de a spanyol-olasz Volotea májusban még az indulás előtt törölte a budapesti járatot, vélhetően a jegyek iránti csekély érdeklődés miatt.


Lyon, Zágráb, Ciprus

Nemcsak az újonnan érkező, hanem a Malév-csőd idején már jelen lévő légitársaságok közül is sokan álltak elő új járatokkal. Legutóbb a svájci SkyWork Airlines jelentette be, hogy heti kettőről háromra emeli budapesti járatainak számát a téli menetrendben. Az elsősorban üzleti utazókra és a turistákra alapozó légitársaság közel egy éve indította el gépeit a Bern-Budapest útvonalon, amely úgy tűnik, beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és a csütörtöki, illetve a szombati repülők mellé szeptember 4-ével kezdődően egy újabb, keddi járatot is felvett a menetrendjébe a Budapest Airport tájékoztatása szerint.

A Ryanair legnagyobb vetélytársa, a Wizz Air már februárban bejelentett tíz új járatot, főleg a nyaralási úti célnak számító görög, ciprusi és spanyol városokba. Azóta történtek változások (bejött a menetrendbe Dortmund, elindult a Debrecen-London útvonal, de csökken a spanyolországi járatok száma), a téli menetrendben pedig várhatóan 22 járatot közlekedtet majd Budapestről és Debrecenből.

Forrás: Wikimedia Commons

Az Air France júniusban elindította eddig hiányolt lyoni járatát, amely heti két alkalommal köti össze Budapestet a dél-franciaországi várossal. A Qatar Airwayszel már közvetlenül utazhatunk Zágrábba, a járat egyelőre október 27-ig szerepel a budapesti repülőtér kínálatában. Egy oda-vissza útra szóló jegy ára 58 800 forinttól kezdődik a horvát fővárosba, beleértve az adókat és az illetékeket is.

Forrás: Budapest Airport

Az Alitalia újra közlekedik a Budapest-Róma útvonalon, április 1-je óta minden nap. Szintén új, Berlinbe, Hamburgba és Brüsszelbe közlekedő járatokat indított a Lufthansa. A TAROM román társaság napi kettőre emelte bukaresti járatainak számát, a lengyel LOT pedig Budapest és Varsó között növelte kapacitását március óta.