A megkérdezettek 20 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nemcsak a NOB, hanem a testületet támogató vállalatok is csalódást okoztak, mert nem megfelelő célra költik a pénzüket.
David D'Alessandro, a NOB kiemelt támogatói közé tartozó John Hancock igazgatója cégének reklámtábláiról, hivatalos papírjairól töröltette az ötkarikát.
- El kell gondolkoznunk a polgárok véleményén - mondta az igazgató -, hiszen nem azért adunk 40 millió dollárt a NOB-nak, hogy elriasszuk az ügyfeleinket.
D'Alessandro az olimpiai tévéközvetítések ideje alatt 20 millió dollár értékben szeretett volna reklámidőt vásárolni, az ezzel kapcsolatos tárgyalásait azonban megszakította. Ezenkívül élesen bírálta a NOB reformbizottságát.
- Egyszerűen nevetséges, ami a NOB-ban folyik: a reformbizottság 80 tagjából 44 NOB-tag, tehát pont úgy állították össze a testületet, hogy semmilyen újítást ne lehessen megszavazni - bosszankodott D'Alessandro. - Sürgősen változtatni kell a vezetés összetételén, mielőtt az összes támogató elfordul az olimpiától és a napjainkban már nem létező olimpiai eszmétől.
(MTI)