Vágólapra másolva!

Ha alkoholcég szponzorál, sokat isznak a sportolók

Ha alkoholgyártó cég szponzorálja a sportot, akkor szinte bizonyos, hogy az atléták sok sört vagy más szeszesitalt fognak fogyasztani - állítják az ausztrál Newcaste-i Egyetem kutatói.

Az Addiction című folyóiratban publikált tanulmányukban megjegyzik, hogy mindeddig csak a sport területén bevetett szeszesital-reklámok káros hatását elemezték a kutatók, az ágazat szponzorációs tevékenységének sportolókra gyakorolt hatását eddig még senki nem vizsgálta.

Az egyetem Kypros Kypri által vezetett csoportja 1279, különféle sportágakat gyakorló atlétát vont be a felmérésbe. A sportolók felét támogatta alkoholgyártó vállalat, amely természetesen termékeiből is bőséggel juttat a "reklámhordozóknak". A vizsgálat megmutatta, hogy azok, akik így "ingyenpiához" jutnak, akár az egészséget károsító mértékben (napi hat pohárnál több) is fogyasztanak alkoholt.

"Általában úgy beszélnek a sportról és a győzelem utáni koccintásról, mint egymástól elválaszthatatlan dolgokról, de csak azért, mert a rendszer ezt megengedi" - írták a tanulmányban.

A kutatók hangsúlyozzák, hogy a jelenség nem korlátozódik a hivatásos sportolókra. "Számba vettük az amatőröket is mindenféle sportágban a rögbitől a kriketten, kosárlabdán, atlétikán át az úszásig. Nem csak az elitről van szó, sok amatőr - és köztük számos nagyon fiatal sportoló - érintett."