Vágólapra másolva!
A magyar gyorsaságimotorozás történetében először készült középtávú utánpótlás-nevelési terv, amely alapján jövőre fejlesztik a szakág korosztályos bajnokságát és csökkentik a költségeket, valamint a technikai különbségeket.

Fekete János, a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) gyorsasági szakágvezetője az MTI-nek szerdán azt mondta, hogy 2008 óta először az idén sikerült eredményesen megrendezniük az utánpótlás-bajnokságot, amelyhez külső támogatót is bevontak.

"Ezzel azonos helyszínen és időben sor került a kispályás bajnokságra 125 köbcentiméteres és robogó kategóriákban. A sorozatban összesen 71 versenyző nevezett, ez a szám felülmúlta az előzetes várakozásainkat" - nyilatkozta Fekete János, aki hozzátette, hogy a szlovák és a cseh szövetséggel kialakított sikeres együttműködésnek köszönhetően minden kategóriában eredményt tudtak hirdetni, a fiatal magyar versenyzők pedig nemzetközi mezőnyben fejlődhettek.

Az idei bajnokságban PW50 kategóriában Ketesdy Levente, MiniGp 50 speciál kategóriában a szlovák Martin Glebec, MiniGp 80-ban Lackó Máté, Robogó 70 speciálban Magda Attila, Robogó Openben Gáspár Attila, a 125 street mezőnyben Burján Lajos, a 125 kcm-ben - a kispályás versenyek királykategóriájában - pedig Balogh Bence bizonyult a legjobbnak.

A MAMS jövőre a MiniGp 50 helyett MiniGp 4T junior class néven új kategóriát indít ingyenes eszközalapú támogatással, ezt a projektet teljes egészében külső szponzor finanszírozza. Ebben a géposztályban minimális költségvetés mellett teljesen egyenlő esélyekkel versenyezhetnek egymással a fiatalok.

Fekete János azt mondta, a kategóriákat úgy tervezték meg, hogy teljesítményben és költségekben két géposztály között ne legyen nagy a különbség.

"A MAMS azon dolgozik, hogy a szülők költségeit még tovább csökkentse, ez pedig az eszközökkel kapcsolatos kiírásokban, a támogatási programban és a kedvezményes licencköltségekben nyilvánul meg" - jelentette ki a szakágvezető.