Vágólapra másolva!
Michelisz Norbert mára megtanulta kezelni a hazai verseny és a rengeteg szurkoló által okozott nyomást. A magyar WTCC-versenyző szerint a Citroenek súlytöbblete miatt egy másodperccel is csökkenhet a Hondák hátránya a hétvégi Magyar Nagydíjon, ez pedig bizakodásra adhat okot.

„Ez a sebesség nem lesz elég a hétvégén” – kezdte a túraautó-világbajnokság következő versenye, a Magyar Nagydíj felvezető sajtótájékoztatóját Szujó Zoltán. A Forma-1-et is közvetítő sportriporter ezt a mondatot José Maria Lopeznek címezte, miután a WTCC-ben világbajnoki címvédő argentin pilóta elkésett az eseményről.

Francois Ribeiro, a sorozat vezetője kiemelte, hogy a WTCC ötödször látogat el a Hungaroringre, ezért nekik, mint a túraautó-világbajnokság vezetőinek, nincs nehéz dolguk, hiszen egy olyan pályán versenyezhet a mezőny, ahol minden nagyszerűen működik.

Eltűnhet a Citroen előnye

„Budapest más lesz az idei első kettő, az argentin és a marokkói futamhoz képest, hiszen itt már a Citroenek 60 kilóval nehezebbek lesznek az esélyeket kiegyenlítő súlyszabály miatt. Ez egy Hungaroring típusú pályán igen nagy hátrány jelenthet, ráadásul a Honda most veti be az új fejlesztési csomagját. Szinte biztos vagyok abban, hogy nem egymás között fogják leosztani az első négy helyet a Citroenek” – utalta Ribeiro arra, hogy szerinte a mogyoródi pályán szoros versenyre van kilátás.

Mára rutinos lett a Hungaroring is

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy öt évvel ezelőtt hatalmas kihívás volt az első WTCC-futamot megrendezni, akkor belefogtak az ismeretlenbe, de ma már egyértelmű, hogy az egyik legjobb döntés volt, amit a Hungaroring „életében” hozhattak. „Ezzel párhuzamosan kifogástalan állapotban várja a pálya a WTCC mezőnyét” – tette hozzá kajakos olimpiai bajnokunk.

Már nem teher a hazai pálya Forrás: MOL-csoport

A mezőny egyetlen magyar versenyzője, Michelisz Norbert elárulta, hogy a 60 kilós súlytöbblet a Hungaroringen egy másodperc hátrányt jelent majd a Citroennek. „Ha ehhez hozzávesszük az új csomagunkat, akkor körülbelül 1,2 másodperccel csökken a hátrányunk körönként, nagyjából ennyivel voltak gyorsabbak a Citroenek az első két futamon.”

Michelisz ugyanolyan agresszív lesz

A Zengő Motorsport magyar pilótája hozzátette, hogy a Citroenek eddig is ügyesen játszottak, hiszen amikor a Honda fejlődött, akkora a franciák is találtak valamit. „Önerőből képeseknek kell lenünk odaérni, de a Ladákra is oda kell figyelnünk” - mondta Michelisz, akit Marrakesben megbüntettek a Tom Coronellel való ütközése miatt. „Nem vagyok agresszívebb, mint korábban, de vannak olyan helyzetek, amik megkövetelik a keményebb vezetést. Nem tervezem, hogy változtatok ezen a hozzáálláson, de nem célom az sem, hogy agresszívabb legyek a Hungaroringen.”

Ess, eső, ess?

Az Origo kérdésére, amely szerint örülne-e, ha esne az eső a futamon, Michelisz így felelt: „Az attól függ, hogy hogyan alakul az időmérő. Most nem örülnék az esőnek, mert elég erősnek érzem az autót és az új csomagot, de ha az időmérő nem sikerülne úgy, ahogy szeretnénk, akkor lehet, hogy jól jönne a futamon az eső. Térjünk erre vissza szombaton!”

Gyulay: Jó döntés volt a WTCC-t leigazolni Forrás: Farkas Péter (Origo)

Gyulay az Origo kérdésére elmondta, hogy az időjárástól nagyban függ az, hogy mennyi néző látogat ki a hétvégén a Hungaroringre. „Az elővételes adatok alapján mindenesetre kijelentem, hogy az érdeklődés legalább akkora, mint tavaly volt, szerintem a célegyenes és a főbb lelátók zsúfolásig megtelnek majd.”

A világbajnok kedvenc versenye

A vébécímvédő Lopez a hétvégi futamról elmondta, hogy rendkívül fontos lesz számukra a verseny. „Az autóba bekerülő súlyok miatt jóval nehezebb dolgunk lesz, mint eddig volt. Személy szerint az egyik kedvenc versenyem a magyar a fantasztikus hangulat miatt, amelyet Michelisz Norbinak köszönhetünk, hiszen miatta jönnek ki a szurkolók.”

Kellően feszült vagyok

Michelisz ezzel kapcsolatban elmondta, hogy 2011-ben vagy 2012-ben még nagyon érezte a nyomást a magyar szurkolók részéről. „Így, az ötödik alkalomra már megtanultam beosztani az energiámat, legutóbb már tudtam élvezni is a versenyt, tavaly éreztem először azt, hogy megbirkózom ezzel a nyomással. Ma már nem élem meg nyomásként, de kellő mértékben feszült vagyok a futam előtt.