Vágólapra másolva!
Egy amerikai tévés újságírónak nem mindegy, milyen kávétól marad ébren. Olyannyira nem, hogy a munkáltatója képes tizenöt kávéfőző profit váltásban reptetni az olimpia helyszínére, több száz kilométerről, két héten át.

A kávéimádók Szocsiban gyorsan megszimatolták a lehetőséget. Elég volt egy-két árulkodó jel, amely alapján sejteni lehetett, hogy az olimpia sajtóközpontjának közelében valahol kapni lehet Starbucks kávét. Hivatalosan ugyan nem árulják Szocsiban, de mivel több médiamunkás kezében is látható volt a cég logójával ellátott papírpohár, nem kellett hozzá nagy ész, hogy a kávéfüggők rájöjjenek: valahol mégiscsak megtöltik őket.

Bár a cégnek elvileg négyszáz kilométer sugarú körön belül nincs üzlete, a bennfentesek mégis hozzájutnak a termékeihez. Az olimpiát közel 2500 fős stábbal közvetítő amerikai NBC tévétársaság központjában ugyanis felállítottak egy ideiglenes Starbucks-kávézót, ha nem is a teljes italválasztékkal.

A Wall Street Journal kinyomozta, hogy a közvetítési jogokért 775 millió dollárt kifizető NBC rotációs rendszerben reptet Szocsiba 15 alkalmazottat a márka 69 oroszországi kávézójából. Az utaztatás mellett a teljes ellátásukat fizeti, csak hogy a médiamunkások napi hangulata és munkarutinja rendben legyen. A kávés cég NBC-munkatársakat kiszolgáló szocsi stábja ily módon nagyobb, mint az olimpián részt vevő nemzetek közül 57-nek a sportolói küldöttsége. "Ahogy Napóleon mondta annak idején, egy hadsereget tényleg a gyomra mozgat" – magyarázta az NBC elnökhelyettese, John Fritsche.

Az ideiglenesen, de a nap 24 órájában üzemelő exkluzív kávézó a nagyközönséget nem szolgálhatja ki, a vállalat nem szponzora ugyanis a játékoknak. A téli olimpia hivatalos italszállítója a McDonald's, melynek szóvivője diplomatikusan azzal reagált a történetre, hogy a saját italuk "továbbra is népszerű a sportolók, a média és a közönség köreiben".