Vágólapra másolva!
Az úszószövetségnek még sok volt 45 millió a vizes vb kétperces imázsfilmjéért, Kecskemét 55-öt is gálánsan kifizetett egy negyedolyan hosszú szpotért. Ennyit multicégek sem adnak a reklámjaikért.

„Olvasom, hogy készül a vizes vb szpotja 55 millióból, 30 másodpercben. Az van, hogy Gyárfás Tamás engem személyesen kért meg tavaly, hogy adjunk ajánlatot egy 2 perces filmre és annak több mutációjára. 45 milliós ajánlatunk – ami tartalmazta az amerikai operatőr utazási és szállodai költségeit vagy a többszörös Emmy-jelölt látványtervező gázsiját is – arra hivatkozva lett elutasítva, hogy túl drága” – ezt írta a Facebookon Juszt Balázs filmrendező még január 15-én.

Olvasom, hogy készül a vizes vb szpotja 55 millióból, 30 másodpercben. Az van, hogy Gyárfás Tamás engem személyesen kért...

Közzétette: Balazs Juszt2016. január 15.

A 2017-es vizes vb félperces, valóban 55 millióból elkészült imázsfilmjét végül nem a filmre eredetileg gyártót kereső úszószövetség, hanem Kecskemét városa állta. És mint a napokban kiderült, az elkészítést, Szemereyné Pataki Klaudia polgármester minapi állításával ellentétben, kiszervezte egy magáncégnek, az Argus Film and Art Kft.-nek.

A jelek szerint elég drágán.

Juszt Balázs kérdésünkre megerősítette, amit a posztban írt: az általa ajánlott Moviebar Productions 45 millió forintból egy kétperces filmet szállított volna, plusz a mutációit, és erről komplett pályázatot nyújtott be. Többet azonban nem akart ezzel kapcsolatban mondani.

Volt még ennél is olcsóbb

Gyárfás Tamás, a Magyar Úszószövetség (MÚSZ) elnöke azt mondta az Origónak, hogy amikor Juszt Balázst megkereste, még úgy volt, hogy a szövetség saját forrásból finanszírozza a filmet. Több pályázat érkezett, köztük volt drágább és olcsóbb is a Moviebarénál, de aztán befutott Kecskemét ajánlata arról, hogy az önkormányzat fizeti a gyártást, reklámfelületért cserébe.

Az imázsfilm:

„Nekem az számított, hogy a szövetségnek így az egész nem kerül pénzbe, csak reklámfelületet kell adnunk. Innentől én értelemszerűen nem is tárgyaltam senkivel költségekről, csak a már kész filmen kértem három kisebb változtatást. Egyébként most is ugyanúgy döntenék,

– mondta Gyárfás Tamás.

A reklámfelület itt azt jelenti, hogy Kecskemét városa, jobbára a logójával, megjelenik a MÚSZ partnereként, a nagyobb támogatók között, amelyek jellemzően hazai nagyvállalatok. Kérdésünkre, hogy ha az 55 milliós összeget vesszük alapul, ezzel a támogatással valóban a főtámogatók közé tartozik-e a város, Gyárfás Tamás azt felelte:

a nagyságrend hasonló a többi szponzor esetében,

konkrét összegeket nem mondhat, de ebben az összevetésben „Kecskemét nem járt rosszul”.

Ha a költségeket nézzük, ez nem biztos, hogy igaz. Egy, a reklámfilmkészítésben jártas, a téma érzékenysége miatt neve elhallgatását kérő hazai rendező kérdésünkre azt mondta, az 55 milliós ár egy félperces filmért kirívóan sok, „ennyit a hazai multik sem fizetnek egy ilyen filmért”.

Milyen mezőnyben volt a legjobb?

A polgármester az Indexnek korábban azt mondta, az 55 milliós volt a legjobb ajánlat, amit az önkormányzat kapott. Megkérdeztük Szemereyné Pataki Klaudiát, mely cégek és milyen összegekkel pályáztak, illetve miért nem kértek be ajánlatot az úszószövetség által megkeresett gyártóktól. E-mailben elküldött kérdéseinkre egyelőre nem jött válasz, ha megérkezik, frissítjük a cikket.