Társoldalunk:

Brutális szerződés lett az év bokszmeccsét megnyerő mexikói jutalma

2018.10.17. 20:51

A Gennagyij Golovkin elleni középsúlyú presztízsmeccset megnyerű Saul Álvarez minden idők egyik legnagyobb szponzori szerződését írta alá a DAZN nevű streaming szolgáltató céggel.

A szerződés szerint a súlycsoportoktól függetlenül a világ egyik legjobb profi bokszolójának tartott mexikóinak öt év alatt 11 alkalommal kell szorítóba lépnie, ezért viszont nem kevesebb mint 365 millió dollárra számíthat a mérkőzéseit internetes platformokon közvetítő cégtől.

"Történelmi üzlet részese lehetek, ami arra sarkall, hogy még keményebben dolgozzak, és még jobban bunyózzak – mondta Canelo Álvarez a szerződés aláírása után. – Hatalmas megtiszteltetés, hogy rám esett a választás, hogy élharcosa legyek a törekvésnek, amellyel rengtet nyerhetnek a szurkolók, efelől nincs kétségem."

Saul Álvarez most már nem csak a két vb-övére lehet büszkeForrás: MEXSPORT/Mexsport/Osvaldo Aguilar

Ahogy afelől sem lehet kétsége senkinek, hogy Álvarez is rengeteg nyer. Az ESPN megfogalmazása szerint ugyanis ez a sport történetének valaha volt legjövedelmezőbb szponzori szerződése. Több pénzt jelent, mint a baseballjátékos, Giancarlo Stanton eddig rekordként számon tartott 2014-ben tető alá hozott, 13 évre 325 millió dollárt fialó megállapodása. Az amerikai lap szerint csak Lionel Messi évi 84 millió dolláros fizetése előzi meg Álvarez új álomszerződését.

Az 50 győzelem mellett két döntetlet és eddig csupán egy vereséget (Floyd Mayweather győzte le 2014-ben) felmutató Canelo már idén december 15-én "munkába áll" a DAZN-nél: a New York-i Madison Square Gardenben fog szorítóba lépni nagyközépsúlyban a brit Rocky Fielding ellen.

A profi boksz mellett MMA (Bellator, Combate Americas) gálákat közvetítő cég havi 9,99 dollárért kínálja a szolgáltatást, azaz a pay per view (ppv) rendszerrel ellentétben itt nem egy-egy meccsért kell nagyjából ugyanennyit fizetni. A DAZN 2016-ban indult el Ausztriában, Németországban, Svájcban és Japánban, idén nyáron pedig az Egyesült Államokban is megvetette a lábát. A cég terjeszkedését minden bizonnyal segíteni fogja, hogy a piac egyik legnagyobb szereplője, az HBO éppen a szeptember 15-i Álvarez–Golovkin meccs után köszönt el a sportágtól – az a bunyó 121 millió dolláros ppv bevételt hozott.