Vágólapra másolva!
A Forma-1-es csapatok közül elsőként a jövőre újoncként rajtoló Toyota-istálló mutatta be 2002-es autóját.

Fotó: Reuters
Salo és McNish a Toyota 2002-ben debütáló torpedójával

"Szeretnénk minden versenyen a rajtrácsra kerülni. Remélem, hogy versenyzőink sok futamon érnek majd célba" - mondta Ove Andersson, a Toyota Motorsport elnöke. "Bízom abban, hogy egyszer majd világbajnoki címeknek is örülhetünk."

A 34 éves Mika Salo már 93 Forma-1-es futamon szerepelt, s eddig 31 pontot gyűjtött. A finn pilóta 1994. november 6-án Szuzukában a Lotusnál mutatkozott be, majd a Tyrrell, az Arrows, a BAR, a Ferrari, s legutóbb a Sauber alkalmazásában állt. Két évvel ezelőtt Hockenheimben második, Monzában harmadik volt, mindkétszer a kettős lábtöréséből gyógyuló Michael Schumacher helyetteseként indult a maranellói sztárcsapat tagjaként.

A 31 éves Allan McNish tavaly az Audi-csapat egyik pilótájaként második lett a Le Mans-i 24 órás versenyen, majd nem sokkal később kapta a visszautasíthatatlan ajánlatot a Toyotától. Közel egy évtizeddel ezelőtt a McLarennél, majd néhány évvel később a Benettonnál is tesztpilóta volt, Forma-1-es futamon még nem indult.

A csapat erőssége lehet a két évtizedes Forma-1-es tapasztalattal rendelkező vezető tervező, Gustav Brunner is. A szakember 1978-ban került a Forma-1-be, kétszer is dolgozott a Ferrarinál, 1998-tól technikai igazgató volt a Minardinál, ahonnan idén májusban került a Toyotához.

A Forma-1 újonca idén az összes futamhelyszínen tesztelt, szeptember elején három napig a Hungaroring vendége volt.

Ajánlat:

Még csak a pilóták fele biztos (2001.11.19)

Korábban: