Vágólapra másolva!
Mint minden rangos futballesemény, úgy a 2000-es Európa-bajnokság is ideális hirdetési lehetőséget nyújtott mindazon cégeknek, amelyek az UEFA hivatalos szponzorai, így már több hónappal a torna előtt egymást érték a tv-reklámok, amelyek az Euro 2000-rel kapcsolta össze az egyes cégek termékeit. A legtöbb vállalat azzal kapacitálta vásárlóit, hogy kis szerencsével akár belépőket is nyerhetnek az esztendő legnagyobb futballeseményére.

Nem volt ez másképpen Hollandiában sem, ahol még a szokottnál is nagyobb lett az őrület, ami persze érthető, mivel az Eb egyik rendezőjéről volt szó. Ezt akarta kihasználni az a gyorsétterem-lánc, amely szintén az UEFA hivatalos támogatói között szerepelt.

A cég olyan akciót hirdetett, amelyben bizonyos számú hamburger elfogyasztása esetén lehetőség nyílt arra, hogy a vásárlók jegyeket nyerjenek a kontinensviadalra. A gond csak az akció reklámjával volt: abban ugyanis máltai és izlandi válogatott mezbe öltözött labdarúgók jelentek meg, akik azért falatoznak az ominózus étteremláncnál, mivel ez az egyetlen esélyük, hogy kijussanak az Eb-re.

Ez a máltaiaknak természetesen nem esett jól (érdekesség, hogy izlandiak nem tiltakoztak a reklám ellen, lehet, hogy északra nem jutott el a spot), aminek következtében a cégnek a nyilvánosság előtt bocsánatot kellett kérnie a Máltai Labdarúgó Szövetségtől, és le kellett vennie a reklámot a televíziók műsoráról. "Nem akartunk senkit sem megbántani" - magyarázta a cég szóvivője.