A mezszponzoráción keresztül ömlik a pénz a topligákba

Rooney, Wayne Manchester, 2014. december 14.
Wayne Rooney, az angol Manchester United (b) és Philippe Coutinho, a Liverpool játékosa az angol első osztályú labdarúgó-bajnokság 2014. december 14-i mérkőzésén a manchesteri Old Trafford Stadionban. (MTI/EPA/
Manchester, 2014. december 14. Wayne Rooney, az angol Manchester United (b) és Philippe Coutinho, a Liverpool játékosa az angol első osztályú labdarúgó-bajnokság 2014. december 14-i mérkőzésén a manchesteri Old Trafford Stadionban. (MTI/EPA/Peter Powell)
Vágólapra másolva!
Az előző szezonhoz képest 20 százalékkal, 687 millió euróra nőtt a mezszponzorációból befolyó összeg a hat európai labdarúgó topligában.

Egy német felmérés szerint a német, angol, francia, olasz, spanyol és holland játékosok trikóin látható hirdetések csaknem negyede a Közel-Keletről származik. Az egyesült arab emírségekbeli és katari cégek összesen 160 millió euró értékben fektetnek be, ebből 40 milliót az FC Barcelona kap a Qatar Airwaystől. A második helyen a német vállalatok állnak 112 millióval.

A United megfogta az isten lábát a General Motorsszal Forrás: MTI/EPA/Peter Powell

A legnagyobb előrelépés az angol Premier League-ben figyelhető meg, amelynek csapatai a 213 milliós összbevételük révén 36 százalékkal keresnek többet. Ez főként a Manchester United busás szerződésének köszönhető a General Motorsszal, melynek értelmében a klub hét éven át 457 millió euróért népszerűsíti a Chevrolet autómárkát.

A második helyen a spanyol Primera División áll, ahol a 30 százalékos növekedés révén 113 millió eurónyi mezhirdetéshez jutnak az egyesületek.