Társoldalunk:

Megdőlt az örökös pályacsúcs Le Mans-ban

2017.06.16. 00:24

Az egykori F1-es versenyző, Kobajasi Kamui 251,882 km/ó-s átlagsebességgel szerezte meg a pole-pozíciót a legendás 24 órás versenyre. A Toyota kisajátította az első rajtsort, a Porschék tempója a 3-4. rajthelyre volt elég.

Szombat éjfélkor a Toyota sikerével ért véget a Le Mans-i 24 órás verseny utolsó időmérője. A 7-es rajtszámú TS050 HYBRID-en Mike Conwayjel és Anthony Davidsonnal osztozó Kobajasi Kamui még a kora esti második szakaszban állította be 3:14.791-es eredményét, amellyel 2,337 másodpercet vert a 8-as rajtszámú, Anthony Davidson / Sébastien Buemi / Nakadzsima Kazuki által vezetett testvérautóra.

Kobajasi megdöntötte a Le Mans-i pályacsúcsot

Forrás: AFP/Jean-Francois Monier

Bár a híres maratoni futamnak otthont adó Circuit de la Sarthe vonalvezetése az évtizedek során sokat változott, ezért a köridők közvetlen összehasonlítása nehézségekbe ütközik,

Kobajasi 251,882 km/ó-s átlagsebessége mindenképpen a legnagyobb a Le Mans-i 24 órás 85 éves története során.

Az előző rekordot még Hans-Joachim Stuck állította fel 251,815 km/ó-s átlaggal egy Porsche 962C volánjánál.

Az egy évvel ezelőtti időmérőn 3:19.733-mal a Porsche futotta a legjobb kört, ennél Kobajasi most annak ellenére is 5 másodperccel gyorsabb volt, hogy az LMP1-es autók aerodinamikáját megpróbálták lebutítani kissé. A jelenlegi, 13 629 méteres vonalvezetésen eddig Neel Jani 2015-ben beállított, 3:16.887-es ideje számított a rekordnak.

Nakadzsima annak ellenére tornázta fel a 2. helyre a 8-as számú Toyotát, hogy abban, szombat kora este motort kellett cserélni, mert Buemi alatt olajellátási problémák miatt elromlott. A két Porsche a második rajtsorba szorult: a tavalyi győztes autó továbbfejlesztéséből született 919 Hybrid egy mért körben nem tudta tartani a lépést japán vetélytársával, ahogy arra már a tesztek alapján számítani lehetett.

Az LMP2-es autók közül a G-Drive 26-os rajtszámú autója bizonyult a leggyorsabbnak, mindössze 10,5 másodperccel maradva el az élen végző Toyotától, de a 7-15. helyeket mind ORECÁ-k szerezték meg.

A GTE Pro-ban zajló fordulatos, éjfélig elhúzódó küzdelem az Aston Martin sikerét hozta, a Darren Turner / Jonny Adam / Daniel Serra 30. helyen végző triója az utolsó pillanatban előzte meg a leggyorsabb Ferrarit. Az első Ford, a 34., az első Corvette pedig a 35. rajtkockába került.

A 85. Le Mans-i 24 órás verseny szombaton, szokás szerint délután 3-kor startol.