Társoldalunk:

Michelisz: A WTCR erősebb bajnokság lesz, mint a WTCC volt

2018.01.30. 12:34

A nevezési határidő napján, január 30-án jelentette be hivatalosan Michelisz Norbert, hogy a 2018-ban debütáló WTCR-ben a Hyundai gyári pilótájaként, a BRC Racing Team tagjaként indul. A 2017-ben a túraautó-világbajnokságban ezüstérmes versenyző az Origónak azt mondta, nem tart attól, hogy kisebb presztízse lenne a WTCC és a TCR International Series összeolvadásából létrejövő sorozatnak, mint amekkora a világbajnokságé volt. 

A Hyundai gyári pilótájaként, olasz csapatnál folytatja karrierjét az újonnan induló sorozatban Michelisz Norbert. A WTCR-ben nem engedélyezett a direkt gyári jelenlét, de gyári támogatással indulhatnak csapatok, így hajt majd a bajnoki címért az olasz BRC Racing Team. Michelisz Norbert csapattársa Gabriele Tarquini lesz, a rutinos olasz versenyzővel jól ismerik egymást a hondás időkből. Michelisz az Origónak még nem tudott biztosat mondani saját csapata, a M1RA jövőjével kapcsolatban, hivatalos bejelentések a következő napokban, hetekben várhatók.

"A BRC Racing Team a Hyundai Motorsporttal közösen felel majd a WTCR-ben az autók üzemeltetéséért, és a minél jobb eredmények eléréséért. Nem ismerem még az autót, de jövő héttől már tesztelünk Spanyolországban, akkor bővebbet tudok majd mondani a Hyundai i30 N TCR-ről" - mondta az Origónak Michelisz. 

Michelisz NorbertFotó: Csudai Sándor - Origo

A magyar versenyző azt is elárulta, főleg a technikai szempontok játszottak szerepet akkor, amikor úgy döntött, szakít a Hondával, és a Hyundainál folytatja pályafutását. Látva a Hyundai tavaly év végi teljesítményét, amikor beugrottak a TCR International Seriesbe, nem voltak kétségeim, hogy jól döntök. Szerencsés vagyok, mert volt választási lehetőségem.

A WTCC helyébe lépő sorozat, a WTCR annak ellenére tartogat kihívásokat a magyar versenyzőnek és az egész mezőnynek, hogy világbajnokság helyett világkupaként megy tovább. "Ha valaki csak arra fókuszál, hogy mennyire eladható egy sorozat, akkor persze, lesznek változások. Szakmai szemmel viszont úgy látom, erősebb bajnokság lesz, mint a WTCC volt tavaly, az eddigi hírek legalábbis ezt sejtetik. Olyan versenyzők és olyan márkák lesznek a mezőnyben, akik ellen igazi kihívás lesz küzdeni." 

Michelisz Norbert a Hyundai melegítőjébenForrás:Michelisz Norbert

Saját csapata, a M1RA sorsával kapcsolatban egyelőre nem tudott konkrétumokat mondani Michelisz, csak annyit árult el, hogy tulajdonostársa, Bári Dávid gőzerővel dolgozik azon, hogy a csapat idén is a lehető legmagasabb színvonalon szerepeljen. 

Az elmúlt évben sok tapasztalattal gazdagodott Michelisz, azt mondja, idén már máshogy áll a feladatokhoz. "Sokat tanultam a tavalyi évből, biztos vagyok benne, hogy a teljesítményemre is rányomta a bélyegét, hogy túlvállaltam magam az első két versenyhétvégén. De az a plusz erő és energia, amit ezekből merítettem, segített benne, hogy tudjam: most hátra kell lépnem kicsit a még jobb teljesítményhez. Idén a fő fókusz a családon és az én szakmai helyzetemen lesz. Mindenképp szeretném megnyerni ezt a bajnokságot."

A WTCR nem hivatalos versenynaptára szerint a sorozat április végén jön Magyarországra:

Április 7-8.: Marokkó
Április 28-29: Magyarország
Május 10-12.: Nürburgring, Németország
Május 19-21.: Zandvoort, Hollandia
Június 23-24.: Vila Real, Portugália
Augusztus 4-5.: Termas de Río Hondo, Argentína
Szeptember 29-30.: Ningbo, Kína
Október 27-28.: Suzuka, Japán
November 15-18.: Makaó