Vágólapra másolva!
Nem is annyira a köridőkről, mint inkább a puhatolózásról, a boxutcában terjedő pletykákról, az ismerkedésről, a bemutatkozásról szólt a 2018-ban rajtoló túraautó-világkupa szezon előtti hivatalos, kollektív tesztje. A sajtónappal egybekötött menetpróbára az Origót is meghívta a szervező EuroSport Events.

Több csata, több előzés, több ütközés, mindenből több" - ez a szlogenje az idén bemutatkozó túraautó-világkupának. Szintén a WTCR jelmondata lett a

felszólítás is. Nem véletlen, hogy ilyen hangzatos és ígéretes mondatokkal hirdeti a szériát a promóter: a Forma-1-hez hasonlóan a túraautózás csúcsát is szeretnék még népszerűbbé tenni. Mindehhez az eddigieknél is több izgalmat, látványos csatákat ígérnek a pilóták és a jogtulajdonos is.

Utóbbi arról se tett le, hogy Pastor Maldonadót is a sorozatba csábítsa.

Több verseny, több néző

A WTCR promótere, François Ribeiro tökéletesen tisztában van vele, hogy az újságírókon legalább annyira múlik a sorozat sikere, mint a versenyzőkön. Nem véletlen, hogy az idei volt az elmúlt évek legnagyobb szezon előtti sajtóeseménye:

nagyjából száz újságírót utaztattak a világ minden tájáról a katalóniai pályára, hogy aztán hírét vigyék az április 7-én, Marokkóban kezdődő bajnokságnak.

A túraautó-világbajnokság (WTCC) és a TCR International Series összeolvadásából létrejött világkupától a versenyzők és a csapatok is sokat remélnek, elsősorban azért, mert a TCR-es autók - melyekkel a mezőny tagjai idén mennek - sokkal robusztusabbak, strapabíróbbak, mint a WTCC-ben futott TC1-es autók voltak.

Ez pedig garancia arra, hogy az ellenfelek nem fogják kímélni egymást, ha pozíciószerzésről lesz szó.

A WTCR versenyzői 2018-ban Forrás: Paulo maria / DPPI/Paulo Maria

François Ribeiro is biztos abban, hogy bőven lesz mit nézni idén, főleg azért, mert az eddigi egy időmérő - két verseny szisztéma helyett sokkal sűrűbb hétvégi programok jönnek.

Kitartottam az elgondolásom mellett, és tudom, hogy működni fog. A nézők nagyon fontosak, minél több akciót, minél több versenyt akarnak látni. A közösségi média is ugyanilyen komoly tényező, ezért például

a szombati időmérő és a futam az EuroSporton nem, csak a közösségi oldalakon lesz látható"

- mondta a sorozat promótere. Ez azonban nem jelenti azt, hogy internet nélkül bárki is lemaradna az eseményekről, Magyarországon az M4 Sport az összes WTCR-hétvége versenyét közvetíti majd, hacsak nem ütközik más sporteseményekkel.

François Ribeiro mindent megtesz a WTCR népszerűsítéséért Forrás: Francois Flamand / DPPI/Francois Flamand

A médiaforradalom mellett arra is odafigyel a jogtulajdonos, hogy minél nagyobb nevek körözzenek a pályákon. Beszáll a bajnokságba az élő legenda, Gianni Morbidelli, valamint a túraautózás egyik öreg rókája, Fabrizio Giovanardi is. Sőt, van rá esély, hogy akár a Forma-1-ből ismert Pastor Maldonado is csatlakozzon a sorozathoz.

Legendák egy csapatban: Gianni Morbidelli (balra) és Fabrizio Giovanardi, a Team Mulsanne versenyzői, Alfa Romeo Giulietta TCR-rel mennek idén Forrás: Francois Flamand / DPPI/Francois Flamand

Az utolsó pillanatig egyeztettünk. Aztán nagyjából két hete a WTCR-en kívülről, a FIA World Endurance Championshipből kapta a számára legelőnyösebb ajánlatot. Nem mondhattam mást, csak azt, hogy fogadja el. Ettől függetlenül még nem tettem le róla, hogy elcsábítsam, elképzelhető, hogy egy-egy verseny erejéig beugrik majd hozzánk.

Amint lesz lehetőségem arra, hogy autót biztosítsak neki, meg fogom tenni, még idén"

- árulta el François Ribeiro.

Pastor Maldonado bármikor beugorhat a WTCR-be Forrás: --

Ha ebből valóság lesz, akkor megtörténhet, hogy az egyik leghírhedtebb formaautós pilóta lesz Michelisz Norbert, valamint Nagy Norbert és Szabó Zsolt Dávid ellenfele a WTCR-ben. Ha pedig mindez a Hungaroringen jönne össze - kicsi rá az esély -, akkor

összesen öt magyar ellen kellene mennie Pastor Maldonadónak.

A túraautó-világkupa ugyanis az úgynevezett szabadkártyák révén minden fordulón lehetőséget ad két helyi pilótának, hogy beszálljon a versenybe. Ribeiro azt nem árulta el, melyik két magyar pilótával egészül ki a hungaroringi hétvége április 28-án - hiszen a bejelentés mindig a csapatok dolga -, azt viszont elmondta, hogy már megegyezett az érintettekkel.

Nincs még vége, lapozzon a folytatáshoz!