Vágólapra másolva!
Új autóval, de a régi lelkesedéssel indul a 2019-es rali Európa-bajnokság nyolc futamából hét helyszínen a Herczig Norbert, Ferencz Ramón duó. A MOL Racing Team versenyzőpárosa egy Volkswagen Polo GTI R5-tel célozza meg az összetett dobogót a jövő évi ERC-n.

Az autó annyira új, hogy egyelőre ez az egy modell van használatban belőle az egész világon. Az idei ERC-n összetettben hatodik, korábbi négyszeres abszolút magyar bajnok Herczig elmondta, az idei évhez hasonlóan hat külföldi versenyen állnak rajthoz, emellett biztosan elindulnak a jövő november 8-a és 10-e között zajló Nyíregyháza-ralin, ami már hivatalosan is a rali-Eb (ERC) záró fordulója lesz.

A VW Polo GTI R5 hivatalos bemutatójának egyik pillanata Forrás: Csudai Sándor - Origo

"A bemutatkozó évünk nem sikerült rosszul, azokat a hiányosságokat pedig, amikkel szembesültünk, például a pályaismeret, igyekszünk pótolni" - értékelte a 2018-as évet Herczig Norbert. Elmondta azt is, hogy az elmúlt 3,5 évben használt Skoda Fabia R5 szintén versenyképes volt, de próbáltak egy nagyot álmodni, és ez most valósággá vált.

Elmondása szerint

a VW Polo elsősorban murván emelkedik ki a mezőnyből,

ahogy fogalmazott, ebben a tekintetben "jelenleg a legjobb a világon."

Ferencz Ramón (balra) és Herczig Norbert a hétvégi Mikulás-ralin próbálja ki először az autót Forrás: Csudai Sándor - Origo

A 43 éves pilóta az Origónak azt mondta, az új autóba ülve az üléspozíciót nézi meg elsőként.

"Azt néztem, hogyan áll az ülés, hogyan viszonyul a kormányhoz, a kézifékhez, a pedálokhoz.

Ennél az autónál ez olyan kombináció, hogy csak ámultam, pedig még nincs is rám állítva az ülés."

Az üléspozíció mellett a belső teret is azonnal megvizsgálta a négyszeres magyar bajnok, és rengeteg tapasztalata ellenére azért talált olyat, ami még neki is újdonság volt."

Majdnem úgy néz ki az autó kormánya, mint egy Forma-1-es autóé, tele van gombokkal, nem is tudom, mikor mit kell majd csavargatnom.

Erről kapok majd egy oktatást a verseny előtt. Van újautó-illata, nagyon kellemes, és ami még szokatlan, hogy finoman halkan, szivacsosan záródik az ajtaja, ami teljesen új nekünk, mert megszoktuk, hogy a versenyautók ajtói kongva, zörögve csapódnak."

Lesz mit tanulni a gombokról Forrás: Csudai Sándor - Origo

Azzal kapcsolatban, hogy míg tavaly a pályák többsége, addig idén a technika lesz új számukra a rali-Eb-n, Herczig Norbert maximálisan bizakodó. "A jóhoz könnyű hozzászokni, ez pedig egy nagyon jó autó. A tesztek után a Volkswagen Motorsporttól és a BRR-tól kapott adatok alapján optimisták lehetünk, plusz azért ezek az R5-ös autók eléggé egy kaptafára készülnek.

Bestiális elölről... Forrás: Csudai Sándor - Origo

Ugyanúgy 1.6-os benzines motor van bennük, öt sebességes szekvenciális váltó, fix négykerékhajtás, két aktív differenciálmű. Alapvetően itt a futóműben van nagy változás, de biztos vagyok benne, hogy jól fogjuk érezni magunkat ezzel az autóval."

...és hátulról is Forrás: Csudai Sándor - Origo

Terveik szerint a szezon felénél az olaszországi hétvégén nem állnak majd rajthoz, az ERC-szabályok szerint ugyanis nyolcból két futamot minden páros kihagyhat.

"A büdzsénk is ezt engedi meg, illetve

és annak figyelembevételével folytatni a versenyzést az év második részében" - fogalmazott Herczig, aki jövőre változatlanul a MOL üzemanyagát használja majd.

Ugyanaz az 1.6-os benzines motor morog benne, mint a többi R5-ös versenyautóban Forrás: Csudai Sándor - Origo

A VW Polo GTI R5-öt a magyar nézők először most vasárnap, a Veszprémben és környékén rendezendő Mikulás-ralin láthatják, ahol a Herczig, Ferencz páros előfutóként teszteli a gépet.

A rali-Eb márciusban, az Azori-szigetek versenyhétvégéjével kezdődik.