Ragyogó napsütésre, de orkánszerű szélviharra ébredt a mintegy 200 fős csapat.
A 10.30-ra kitűzött rajtot a zsűri az időjárási körülményekre tekintettel többször is elhalasztotta. Közben néhány versenyhajó kifutott Zadar-Sukosan kikötőjéből, és a zadari öbölben várta az indulást. Végül délután fél 3-kor a zsűri - Dragan Penjalov, nemzetközi vitorlás versenybíró döntése alapján - lefújta a futamot. Ez a nap tehát feszültséggel, várakozással és ismerkedéssel telt el.
Másnap, március 17-én, kedden, ideális erősségű szélben, napsütésben startolt el a két hajóosztályban - Bavaria 34 és Bavaria 44 - induló 16 hajó Ist szigete felé.
Este Ist szigetén a helyi diszkóban került sor az első futam ünnepélyes eredményhirdetésére.
Ezen a szigeten csupán néhány százan élnek, ezért a Mira Mare-kupa vitorlázóinak megjelenése óriási eseménynek számított.
Március 18-án kedden reggel már voltak bizonyos előjelek arra, hogy izgalmas napnak nézünk elébe. Az útvonal Istről Rabra vezetett, amely ugyan csak 32 tengeri mérföld lett volna, ha a versenyzők dolgát nem nehezíti meg az északi, időnként 30-35 csomó erősségű (kb. 50-70 km/h) szél.
A 12 órára halasztott futam a nyílt tengeren gyönyörű látvány volt. A hajók már a rajt után pár perccel szinte egyvonalban álltak, látszott, hogy komoly versengésre lehet számítani. Az időjárás azonban ismét közbe szólt, bár a nap hétágra sütött és a tenger mélykék színű volt, a fehér tarajos hullámok egyre magasabbra csaptak. A legoptimistábbak szerint sem lehetett arra számítani, hogy még a legügyesebben navigáló versenyzők is a meghatározott limitidőre beérjenek a célba. Ezért a zsűri elnöke 17.10-kor lefújta a futamot. A második versenynapon szerzett tapasztalatokat és tanulságokat a szokásos esti összejövetelen értékelték.