Vágólapra másolva!
Idén harmadik alkalommal rendezték meg a Junior, negyedik alkalommal a World Class vitorlázórepülő-világbajnokságot, amelynek a Szlovákia déli részén, az Alacsony-Tátra lábánál fekvő Nyitra repülőtere adott otthont. Kovács Krisztián révén egy hetedik hellyel gazdagodtunk.

A július 5-től két héten át tartó viadalon húsz ország legjobbjai mérhették össze tudásukat. Pilótáink mindhárom versenyosztályban elindultak: World Classban Varga Tibor (PW5 típusú repülőgéppel), a Junior korosztály Club osztályában Kovács Krisztián (Jantar Standard3) és Szegény Péter (Jantar Standard2), Standard osztályban pedig Tóth Róbert (Discus 2b) képviselte hazánkat. A csapatkapitányok Szihay György (World Class) és Diófási Gábor (Junior válogatott) voltak.

A verseny 14 napja alatt - köszönhetően a kedvező időjárásnak - World és Club osztályban tizenegy, míg Standard osztályban tíz értékelhető versenyszámot teljesítettek a résztvevők, naponta átlagosan 4-5 órát töltve a levegőben. Ez nem csak fizikai, hanem szellemi megterhelést is jelentett nekik és kisegítőiknek, ami kihatott az eredmények alakulására is.

Forrás: ==
Tájkép felszállás előtt

Éppen ezért a hatodik versenynap után kötelezően előírt pihenőnapon, július 12-én a szervezők, élükön Vladimir Foltinnal, gondoskodtak a pilóták kikapcsolódásáról: nemzetek estéjét rendeztek. A csapatok bemutatták az országukra jellemző ételeket és italokat. Hazánkfiai a vendéglátásban is kitettek magukért: míg egyesek chipsszel, sajttal, gofrival vagy sörrel készültek, a mieink marhapörkölttel és minőségi hazai borokkal várták az érdeklődőket. (Talán nem meglepő, hogy a leghosszabb sor egész este a magyar stand előtt kígyózott.)

Másnap aztán a versenyzők újult erővel vetették magukat a küzdelembe, hiszen még semmi nem dőlt el. Pilótáink kitartóan küzdöttek, egyre feljebb tornázva magukat. A július 19-i záróünnepségen a dobogóra végül német, dán, angol, lengyel és francia versenyzők állhattak fel a három versenyosztályban (részletek a verseny honlapján), de hazánkfiai is szépen szerepeltek. Annak ellenére, hogy nyugati társaiknál jóval szűkösebb költségvetéssel kénytelenek hobbijuknak hódolni, Kovács Krisztián az előkelő hetedik helyet szerezte meg, Varga Tibor a 15., Szegény Péter a 26., Tóth Róbert a 29. helyen végzett. Érdekesség, hogy a nagyrészt alföldi terephez szokott versenyzőink maguk mögé tudták szorítani a hazai pálya előnyeit élvező szlovák pilótákat is.