Társoldalunk:

Szombat hajnalban elrajtol az Ultrabalaton

2017.05.19. 15:55

A 2016-os verseny táblája 54 nap alatt telt be, az ideiéhez elég volt 54 óra, amely még a szervezőket is meglepte. A népszerűség kötelez, így az elmúlt hónapokban gőzerővel folyt a háttérmunka, hogy a szombat hajnali rajt után 220 kilométeren keresztül minden futó otthon érezze magát a XI. NN ULTRABALATON-on, a Balaton egyik legnépszerűbb tömegsport rendezvényén.

1000 csapat, 200 egyéni induló és 220 kilométer – mindez az év leghosszabb napján, amikor nagyságrendileg 10 ezer ember küzd azért, hogy átfutva a célkapun végül a nyakába kerülhessen a verseny teljesítéséért járó érem.

A korábbi évekhez hasonlóan Balatonaligáról indul a kör északi irányba, a cél pedig 32 óra alatt teljesíteni a versenyt. Persze ez „csak" papírforma, hisz évről évre egyre komolyabb küzdelem folyik a dobogó legfelső fokáért. A csapatok közti 2017-ben a MARATONMAN Határfeszegetők csapata azzal a szándékkal indul, hogy kevesebb, mint 12 óra alatt teljesítse a 220 kilométeres távot. Ez jóval kevesebb, mint 4 perces „ezreket" jelent, ami embert próbáló kihívás – főleg a hétvégi meleg időjárás mellett.

Forrás: Facebook/Ultrabalaton

Ami a nagy versengéseket illeti, az NN ULTRABALATON történetében címvédő az első versenyen befutó egyéni első és második helyezett harca. Akkor kevesebb, mint két perc különbséggel futott be a győztes Bogár János és második helyezett Yiannis Kouros. A kilencedik UB-n kicsit tágult a kör, a korábbi 212 km 220-ra nőtt, és az akkor, Jan-Albert Lantink által beállított 18 óra 37 perc 36 másodperces rekordot azóta sem sikerült senkinek megdöntenie.

A versenysorozat hagyománya, hogy a szervezők – tiszteletük jeléül – az egyéni versenyzők számára egyedi rajtszámokat ítélnek oda. Idén a 10-es rajtszámot Tóth Attila kapja, aki a magyar indulók közül eddig a legtöbbször (kilencszer) ért célba. A 11-es rajtszám Guilles Pallaruelo útját kíséri, ő az egyetlen induló, aki az összes eddigi versenyen rajthoz állt és célba is érkezett egyéniként.

A hétvégén a 220 kilométer mellett 24 tonna víz, 2 tonna banán, 300 kg paradicsom, több mint 300 fős személyzet és még sorolhatnánk, mennyi minden áll hadrendbe azért, hogy mindenki célba érkezzen.

További információk a verseny Facebook-oldalán.