A 35 méter hosszú luxus szafarihajó tavaly szeptemberben egy korallzátonyra futott. A hajót üzemeltető társaság a mentésre a több sikeres hajómentést teljesítő, portálunknak nyilatkozó M. Salamat kérte fel, aki azt egyéb elfoglaltságai miatt csak egy héttel később tudta elvállalni.
Az üzemeltető emiatt saját akcióba kezdett, és a megfeneklett hajót megpróbálták levontatni a zátonyról. Sajnos a hajó testén tátongó lék és a vontatás során szerzett további sérülések miatt a hajó a mentési kísérlet során elsüllyedt.
Mr. Salama szerint a tulajdonos komoly hibákat követett el a mentés során, elsősorban akkor, amikor a hajó értékének tetemes részét képező motorokat, kompresszorokat, hajózási műszereket és egyéb értékes felszerelési tárgyakat nem szerelték ki a mentési akció előtt, így azok is odavesztek.
Szintén hiba volt a hajó levontatása, ilyen esetben szerencsésebb nagy teherbírású ballonokkal megemelni a megfeneklett hajót, és elvontatni vagy a helyszínen lebegőképessé tenni.