Allergiás a parlagfűre? Igyon kurkumateát, és egyen lazacot!

2017.08.15. 16:15

Ha parlagfű-allergiája van, ön is észrevehette már, hogy bizonyos ételektől rosszabbodnak a tünetei, míg másoktól kevésbé tombolnak. Néhány élelmiszert érdemes kerülni, de akad olyan is, amely kifejezetten jótékony hatású a parlagfűszezon alatt.

A parlagfű pollenjétől több millió embernek vannak allergiás reakciói, mint a tüsszögés, az orrfolyás, torokduzzanat, torokfájás vagy a szemviszketés. Ezek a tünetek rosszabbodhatnak, ha nyers gyümölcsöt vagy zöldséget fogyaszt; különösen a szájüreg problémái fokozódhatnak, amelynek oka a parlagfűpollenben található fehérje és a nyers zöldségek, gyümölcsök fehérjéinek keresztaktivitása.

A lazacban lévő ómega-3 zsírsav felveheti a kesztyűt az allergiával szemben

Forrás: pixabay.com

Megeshet, hogy az immunrendszer nem tesz különbséget a pollen és a gyümölcsök, zöldségek fehérjéje között – írja a HowStuffWorks

A leggyakoribb allergiás tüneteket okozó ételek a banán, a kamilla, az uborka, a dinnye, a napraforgómag és a cukkini. 

Ugyan rengeteg gyógyszer csökkenti az allergia tüneteit, ám sokaknál jelentkeznek kellemetlen mellékhatások. Nézzük, milyen ételekhez és italokhoz fordulhat, ha természetes módon szeretne szembeszállni a tüsszögéssel és a szemviszketéssel!

Arról már volt szó, hogy a kamilla a sötét oldalon áll, ám a kurkuma az egyik élharcos az allergia elleni háborúban. Erős gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító, így segíthet visszafogni a bosszantó tüneteket.

A vízről se feledkezzen meg, hiszen a kiszáradás csak ront a helyzetén; naponta legalább 8-10 pohár vizet igyon meg! Vezesse be étrendjébe a gyulladáscsökkentő ételeket: a friss és organikus zöldségeket, a kiváló minőségű fehérjét, mint ami például a frissen fogott lazacban és a fűvel táplált marha húsában van. Mindezek tele vannak allergia elleni vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Az ómega-3 zsírsav, amelyet a lazac, a tonhal, és egyéb halfajták is tartalmaznak, csökkentheti az allergiás reakciókat.

Bár vannak ígéretes bizonyítékok, túl korai lenne kijelenteni, hogy az emlegetett zsírsav biztos javulást eredményez – mondja Clifford W. Bassett allergológus és immonológus.

A spenót, a brokkoli és a paradicsom többek között azok a zöldségek, amelyek C- és E-vitamint tartalmaznak, ezek a duzzadt légutakra fejtik ki jótékony hatásukat.

Az allergiát a megfelelő táplálkozással nem fogja tudni meggyógyítani, de elviselhetőbbé és élhetőbbé teheti ezt az időszakot. Kezdje meg a természetes kúrát a következő recepttel.

Lazacfilé brokkolival, citrommal és tavaszi hagymával

Forrás: Clean Eating Magazine

Lazacfilé brokkolival

Hozzávalók:

  • 4 lazacfilé
  • 1 fej brokkoli
  • fél citrom leve
  • egy fél citrom kettévágva
  • kis csomó tavaszi hagyma, felvagdosva
  • 2 evőkanál szójaszósz

Elkészítés:

Melegítse elő a sütőt 180 fokra, majd helyezze a lazacokat egy tepsibe, minden egyes filé között egy kis helyet hagyva. Mossa meg a brokkolit, majd a citrommal tegye a tepsibe a lazacok köré, végül öntse rá az egészre a kifacsart citromlevet. Szórja rá a tavaszi hagyma felét, csepegtessen rá olívaolajat, majd helyezze körülbelül 14 percre a sütőbe. Ezt követően vegye ki, öntse rá a szójaszószt, majd tegye vissza a sütőbe, míg a lazac át nem sült. Amikor elkészült, szórja rá a tavaszi hagyma másik felét, majd szolgálja fel.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTRO OLDALÁN: