Több mint 330 milliárd forintot költöttünk zöldségre és gyümölcsre

2017.10.21. 12:31

Egyre többször – naponta vagy hetente több alkalommal – kerül zöldség és gyümölcs az asztalra, ráadásul nem is akármilyen. A hazai eredetű egészséges finomságokat előtérbe helyezzük az árakkal szemben, hiszen nincs is nagyobb élvezet, mint beleharapni egy magyar almába a piac kapujában.

A jó ár-érték arányú, minőségi, friss és ízletes termékeket részesítjük előnyben, amelyek még az egészségünk megőrzéséhez is hozzájárulnak – derült ki a Gfk Hungária friss kutatásából. Egyre tudatosabbá válunk: naponta többször eszünk keveset, és olyannyira vonzó számunkra a hazai termék, hogy még az árakkal szemben is előtérbe helyezzük. Az adatok szerint tavaly a hús, valamint a tojás után a zöldség és a gyümölcs eredeténél figyeltek arra a legtöbben, hogy hazai legyen.

Gyümölcsök közül elsősorban az almát keressük a piacokon

Forrás: pixabay.com

A magyarok közel 90%-a fogyaszt naponta vagy hetente több alkalommal zöldséget, egyharmaduk salátát, s több mint 80%-uk gyümölcsöt.

Gyümölcsök közül az almát, zöldségek közül pedig a burgonyát keressük a piacokon, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, paprika és a vöröshagyma.

A magyarok összesen több mint 330 milliárd forint értékben költöttek friss zöldségre, illetve gyümölcsre 2016-ban, ami a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint tizede volt.

A Budapesti Nagybani Piacon évente körülbelül 400-450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítünk, és ebből a hazai termékek aránya 60-62% – mondta Klucsik Zoltán, a Budapesti Nagybani Piac marketing és fejlesztési igazgatója.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: