Túl kevés hal kerül a tányérunkra

Agrármarketing Centrum
Vágólapra másolva!
Noha a modern konyha puccsot hajtott végre a hagyományos ízekkel szemben, azért egy-egy ebéd vagy vacsora erejéig szívesen visszatérünk a régi fogásokhoz. Ám hiába hódítanak a finomabbnál finomabb, modern ételek, hiába gőzölög a jól megszokott halászlé vasárnap az asztalon, mégis túl kevés halat fogyasztunk.
Vágólapra másolva!

Az európai listavezető Portugáliában egy átlagember tányérjára 55,3 kg hal kerül évente, és az európai átlag is 22 kg felett van. Magyarországon ez a szám 6,18 kg, ami rendkívül kevés, ezért óriás akváriummal és finom falatokkal népszerűsítették a halat a FEHOVA kiállításon.

Forrás: Agrármarketing Centrum

A „Kapj rá!" konyhában minden nap kétszer készítettek ízletes falatokat: az érdeklődők többek között megkóstolhatták a busavagdaltat zöldfűszeres mártogatóssal és a bajor káposztával töltött pisztrángot is. A stand mellett felállított húszezer literes óriás akvárium segítségével pedig megismerhették, milyen sok érdekes halfaj él Magyarországon.

– emelte ki Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. szóvivője. Azonban azt is hozzátette, hogy a magyar lakosság az európai átlaghoz képest nagyon kevés halat eszik:

a mai éves halfogyasztási adat nem éri el

az 1900-as évek elején jellemző havi halfogyasztási adatot.

Forrás: Agrármarketing Centrum

Lévai Ferenc, Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tag szerint fontos, hogy a halászok és horgászok között is népszerűsítsék a halfogyasztást.

Lévai Ferenc még azt is hozzátette, hogy a FAO adatai alapján Magyarország a harmadik legnagyobb pontytermelő Európában (2015. évben évi 15.000 tonna), ám vezető helyen áll az afrikai harcsa termelésében is.

2018. január 1-től 5%-ra csökkent az élőhal és a halhús áfakulcsa, így egyes halboltokban csökkentek az árak.

A Miniszterelnökség Agrár-vidékfejlesztési Programokért Felelős Helyettes Államtitkársága az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. közreműködésével önálló standdal vett részt a FEHOVA (Fegyver, Horgászat, Vadászat) Szakkiállításon, hogy népszerűsítsék a halfogyasztást. A tervek szerint a „Kapj rá!" kampánnyal legközelebb a FitBalance Arénán, a Baba-mama expón, a Sziget Fesztiválon és a Balaton Soundon találkozhatnak az érdeklődök.