A brit túlsúlyos gyermekek naponta 290-500 plusz kalóriát fogyasztanak

People eating and drinking Social Gathering Barbecue Grill Women Females Group Of People Meal Cheeseburger Celebration Fast Food Restaurant Drinking Glass Barbecue Hamburger 20-29 Years Smiling Laughing Sitting Drinking Eating Holding French Fries Caucasi
Group of friends toasting beer glasses and eating at fast food - Happy people partying and eating in home garden - Young active adults in a picnic area with burgers and drinks
Vágólapra másolva!
A brit közegészségügyi hivatal és minisztérium célként tűzte ki, hogy az elhízás kezelésére 2024-re csökkentik a kalóriát egyes élelmiszerekben az Egyesült Királyságban. A szabályozók korábban csak az élelmiszerek cukor- és sótartalmának mérséklésére koncentráltak.
Vágólapra másolva!

Nagy-Britanniában körülbelül évi 6 milliárd fontot költenek az elhízással kapcsolatos betegségek leküzdésére, mint például a 2-es típusú cukorbetegség, a szívbetegségek és a rák.– írja a Food Processing Technology.

A március 6-án kiadott adatok azt mutatják, hogy

a brit túlsúlyos gyermekek a napi ajánlott iránymutatási értéket meghaladó 290-500 plusz kalóriát fogyasztanak, míg a felnőttek átlagosan 200-300 extra kalóriát visznek be.

Az új „One You" kampány arra sarkallja a felnőtteket, hogy 400 kalóriát fogyasszanak reggelire, és 600 kalóriát ebédre és vacsorára.

– mondta Duncan Selbie, az egészségügyi és szociális hivatal vezetője.

A „One You" kampány arra sarkallja a felnőtteket, hogy 400 kalóriát fogyasszanak reggelire, és 600 kalóriát ebédre és vacsorára Forrás: Getty Images

A politikai döntéshozók arra szólítják fel az élelmiszeripart, hogy formálják át a termékeiket a kalóriatartalom csökkentése érdekében, különösen a feldolgozott élelmiszerekben és a készételekben, így például a pizzában, a húskészítményekben, csomagolt szendvicsekben és snackekben.

A kormány becslése szerint, ha a 2024-re megcélzott kampány sikeres lesz, az megakadályozhat több mint 35 000 korai halálesetet, és megspórolhat az egészségügynek 9 milliárd fontot az elkövetkező 25 évre.

Az új kampány nemcsak az otthoni fogyasztásra vásárolt ételre és italokra vonatkozik, hanem a büfékben, éttermekben és kávézókban fogyaszthatókra is.

A brit élelmiszer- és italszövetség elnöke szerint ahhoz, hogy sikeres lehessen egy nemzet egészségi állapotának javítása, fontos, hogy megfelelő, világos és könnyen érthető tápanyag- és kalóriainformációkat biztosítsanak a vásárlóknak és a fogyasztóknak.