Ezeket egye, ha hullik a haja

2018.06.28. 13:57

Egyre gyakrabban halljuk azt a sirámot, vagy tapasztaljuk mi magunk is, hogy tele van a hajkefe, a lefolyó, sőt az egész szoba hajszálakkal. Sokakat még a fodrászok szavai sem vigasztalnak, akik szerint egy nap akár száz hajszálunk is kihullhat. Hiszen, ha ránézünk a parkettára vagy a fésűnkre, azonnal dühbe gurulunk. Mielőtt azonban teljesen kétségbe esnénk, érdemes lenne egy kicsit megreformálni a táplálkozási szokásainkat.

A hajunknak – ugyanúgy, mint a körmünknek – szüksége van fehérjére: fontos szerepe van a keratin előállításában. Az egyik legjobb döntés a tengeri halak fogyasztása lenne, hiszen nemcsak fehérjében, hanem vitaminokban és

Ómega-3 zsírsavban is gazdagok.

Ám sajnos az ország elhelyezkedése nem teszi lehetővé, hogy rendszeresen fogyasszuk őket. Ha azonban a tengernél nyaral, bármikor dönthet egy tál frissen fogott lazac mellett. Sem ön, sem a haja nem fogja megbánni.

Forrás: Shutterstock

A hajhullás megállítására irányuló legeredményesebb kutatást 2015-ben közölték a Journal of Cosmetic Dermatology-ban. A vizsgálatban résztvevők 6 hónapon keresztül szedtek étrendkiegészítőt, amely Ómega-3, Ómega-6 zsírsavat, illetve antioxidánsokat is tartalmazott.

Az eredmények a következők voltak: a kísérlet után az alanyok 90%-ának mérséklődött a hajhullása, 86% intenzívebb hajnövekedésről számolt be, 87%-nak pedig megvastagodtak, megerősödtek a hajszálai.

Ómega-3 és Ómega-6 zsírsav van például a dióban, a lenmagban, a szőlő-, a szezám- és a napraforgóolajban is.

Ám a hajhullásnak nemcsak a zsírsavak, hanem a vas is megálljt parancsolhat. A spenót például vasban és C-vitaminban is gazdag.

A C-vitamin segíti a vas felszívódását

a szervezetben. Fogyasszon spenótos salátát tojással és gombával, vagy készítsen spenótos-banános turmixot.

A különböző olajok, mint a sütőtök, a rozmaring és a kókusz is javíthatnak hajunk állapotán. Egy vizsgálat során a résztvevőket két csoportra osztották: az egyik 400 milligramm tökmagolajat, a másik placebót kapott 24 héten keresztül. Azok, akik tökmagolajat kaptak, gyorsabb hajnövekedésről számoltak be.

Sőt, a fent felsorolt olajoknak nemcsak a fogyasztása ajánlott, hanem a külső alkalmazása is: a rozmaringolaj serkenti a hajnövekedést, míg a kókuszolaj mérsékli a haj fehérjevesztését.

Emellett azonban érdemes az édesburgonyát és a sárgarépát is felvenni az étrendünkbe, hiszen az előbbi A-vitamint tartalmaz, míg az utóbbi béta-karotint – amely a testben A-vitaminná alakul. Az A-vitamin-hiány egyik tünete a száraz és viszkető fejbőr, amely szintén nem kedvez a hajnak.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: