Ideje letenni a fánkot

2018.09.19. 11:00

Az ön vállán is ott ül az angyalka és a kisördög? Az előbbi azt suttogja, hogy nem hiányzik több fánk vagy csokoládé, míg az utóbbi arra biztatja, hogy tömjön magába még több édességet? A rágcsálás kényszere bizony nagy úr – főleg, ha édesszájú hírében áll –, de lehet ezt egészségesen és mértékletesen is csinálni.

A táplálkozási szakemberek szerint a nassolás jó dolog. Persze csak abban az esetben, ha figyelünk az elfogyasztott

snack minőségére és mennyiségére.

Colleen Webb táplálkozási szakértő, illetve Gabbi Berkow diétaspecialista szerint a rágcsálnivalóknak fehérjét, egészséges zsírokat és rostot kell tartalmaznia ahhoz, hogy jót tegyünk vele a szervezetünknek.

Forrás: Shutterstock

Vagyis az a jó snack, amelyben 20 gramm fehérje, illetve kevesebb, mint 6 gramm cukor van, valamint kevesebb mint 200 kalória adagonként.

A rágcsálnivalók elfogyasztása növelheti az alapvető tápanyagok bevitelét, és segíthet elkerülni a túlfogyasztást a fő étkezések alatt. Emellett minimálisra csökkenti az egészségtelen ételek iránti vágyat, és plusz energiával lát el

– magyarázza Webb.

A rágcsálnivalókat az ebéd utáni órákra kell időzíteni: ekkor panaszkodnak a legtöbben arra, hogy nincs energiájuk.

Mielőtt belevágna, és kialakítaná a saját snack-menüjét, íme néhány ötlet, amely kevesebb, mint 200 kalóriát tartalmaz:

  • 220 gramm görög joghurt, egy adag gyümölcs és egy marék dió
  • három keménytojás, szeletelt zöldségek és hummusz
  • egy közepes méretű alma vagy banán házi mogyoró- vagy mandulavajjal
  • magas rosttartalmú keksz avokádóval, sóval és borssal
  • 10 sárgaréparúd mártással
  • ¼ csésze mandula, kesudió és pisztácia

Berkow azt javasolja, hogy az étkezések között maximum 3-5 óra teljen el, hogy

megakadályozzuk a vércukor-ingadozását.

A jól elkészített snack hozzájárulhat a jó vércukorszinthez, emellett energiát is biztosít.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: