Sajtos, vajas, transzzsíros - Vajon melyik a jó pattogatott kukorica?

2018.11.26. 10:00

Legyen szó moziról vagy filmezős estéről, a legelső dolog, ami eszünkbe jut: a pattogatott kukorica. Annyira hozzászoktunk, hogy amint felcsendülnek a film első hangjai, máris ránktör a ropogtathatnék. A popcorn azért is tökéletes választás, mert könnyű elkészíteni, ráadásul olcsó is. Na de vajon mennyire tesz jót a testünknek? Lehet egészségesen készíteni?

A pattogatott kukoricával önmagában nincs gond. Önmagában. Ám az ízfokozókkal, pálmazsírral, színezékkel felturbózott, tasakos változatok fogyasztását jól meg kell gondolni. És ez még nem minden! Ugyanis transzzsírokból is épp elég van bennük,

amelyek veszélyesek a szívre, az erekre, szívinfarktust és súlygyarapodást eredményezhetnek.

Akkor mit lehet tenni? Vásároljunk mindenmentes magokat, amelyeket otthon egy nagyobb lábasban vagy egy kis olajon, esetleg egy papírzacskóba zárva ugyanúgy ki lehet pattogtatni.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: