Elindult a sócsökkentés a feldolgozott húskészítményekben

Vágólapra másolva!
Önnek is feltűnt, hogy egyre többen állnak a boltok polcai előtt az egyes élelmiszerek csomagolását olvasgatva? Nem ritka jelenet ez, hiszen a felmérések szerint is egyre tudatosabbak a magyar vásárlók, egyre tudatosabban figyelnek arra, hogy mit fogyasztanak. Különösen igaz ez azok esetében, akik például a vérnyomásukra, vagy a szívükre akarnak vigyázni. Nekik a túlzott sótartalom okozhat gondot. Az egyik legnagyobb magyarországi húsipari cég, a Kométa most éppen ilyen, azaz jelentősen csökkentett sótartalmú élelmiszerekkel jelent meg a piacon. A cég termelési vezetője az origonak azt mondta, hogy nem tartják kockázatosnak ezt az újítást, mert a magyar vásárlók tájékozottak és nagyrészük szívesen fogadja az újdonságokat.
Vágólapra másolva!
Forrás: Kométa

Horváth László termelési igazgató, Kométa

Hogyan változott mostanában a magyar vásárlók döntése, az önök tapasztalatai alapján, hogyan gondolkodnak a vásárlók?

  • Az élelmiszerek vásárlásakor még mindig jelentős befolyásoló tényező az ár, ugyanakkor egyre több tudatos vásárló van. Fontossá válik a termék minősége is. A polcokon széles a kínálat minden kategóriában, így a fogyasztók nehezen tájékozódnak. A Kométa mint felelős élelmiszeripari gyártó nagy hangsúlyt helyez a fogyasztók tájékoztatására, célunk, hogy tudják mely információkat kell mérlegelni, amikor kiválasztják a megvásárolni kívánt termékeket. Kampányainkban folyamatosan beszélünk termékeink jellemzőiről és termékeink csomagolásán minden információt feltüntetünk azokról. A termékösszetevők mellett a termék egyéb tulajdonságai és kiszerelési méretei is befolyásolják a döntést.
Forrás: Kométa

Mennyire fontos a magas tápértékű összetétel, lehet-e ezekkel az élelmiszerekkel forgalmat növelni?

  • A Kométa a minőség mellett tette le a voksát, ezért termékeinket válogatott, minőségi alapanyagokból, nagy odafigyeléssel készítjük. Tapasztalatunk szerint egyre több fogyasztó választja a minőséget. Termékfejlesztéseink irányát minden esetben a helyes táplálkozás irányelvei jelölik ki. Azt, hogy jó úton járunk mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az elmúlt 4 évben a Kométa megduplázta a forgalmát, mely mára már elérte a 43 milliárd forintot, így cégünk a hazai húsipar egyik legjelentősebb szereplője. Célunk, hogy a fogyasztók tudják, ha Kométa terméket választanak, kitűnő minőséget kapnak az adott kategórián belül.

Miért éppen a sótartalom csökkentését választotta a Kométa?

  • A hazai felnőtt lakosság táplálkozási szokásait, tápláltsági állapotát vizsgáló reprezentatív felmérés, az OTÁP 2014 eredményei szerint a férfiak és nők sóbevitele jelentősen meghaladta a hazai és a WHO ajánlást. A férfiak átlagos napi nátriumbevitele 6,2 g (amely 15,9 g sónak felel meg), míg a nőké kisebb, 4,4 g (amely 11,2 g sónak felel meg). A magyar lakosság sóbevitele férfiak esetében több mint háromszorosa, nők esetében pedig több mint kétszerese az ajánlásban foglaltaknak. Számos vizsgálat bizonyította, hogy a túlzott sóbevitel magas vérnyomáshoz vezet, a magas vérnyomás pedig hosszabb távon további komoly megbetegedések előszobája lehet. (OTÁP 2014) A kutatások azt mutatták, hogy a sóbevitel jelentős része feldolgozott élelmiszereken keresztül történik, ezért mint felelős élelmiszeripari gyártó 25%-kal csökkentettük a kék matricával jelölt termékeink sótartalmát. Tettük mindezt úgy, hogy az a termékek ízében ne hozzon változást.

Hogyan oldották meg, hogy kevesebb sóval is megfelelően ízletesek legyenek a hústermékek és mik voltak az első visszajelzések?

  • Szakembereink sokat dolgoztak rajta, hogy a csökkentett sótartalom mellett, a megfelelő fűszerezettséggel ugyanazt az ízélményt nyújtsák termékeink.

Milyen árakon adják ezeket a termékeket?

  • A Kométa termékek magas minőségük miatt nem az árversenyző kategóriában találhatóak. A termékek árán nem változtattunk.

Hogyan ismerik fel a vásárlók a kisebb sótartalmú termékeket és milyen kampányt indítanak ennek a tudatosítására?

  1. Termékeinken "-25% csökkentett sótartalom, változatlan íz” kék matricával jelöljük a sócsökkentést.

Ahhoz, hogy minél több fogyasztónak bemutassuk sócsökkentett termékeinket, kóstoltatjuk azokat a legnagyobb élelmiszerboltokban, illetve Tv reklámban mutatjuk be őket, valamint a boltokban helyezünk ki tájékoztató reklámanyagokat.