Visszafele sült el Jamie Oliver kampánya

Vágólapra másolva!
A gyerekek nem hajlandóak iskolai ebédet enni, viszont amit otthonról hoznak, még egészségtelenebb.
Vágólapra másolva!

Jamie Oliver kampánya a gyermekek közétkeztetéséről fölébresztette a kormányt, viszont túl sok haszna nem lesz: mire ugyanis sikerült megjavítani az iskolákban kapható ételek minőségét, a gyerekek teljesen elszoktak az iskolai evéstől, és általában otthonról visznek magukkal ételt - ami sokszor sokkal egészségtelenebb, és rosszabb minőségű, mint az iskolai. A jelenségre Prue Leith, kormányzati tanácsadó hívta föl a figyelmet a Hay fesztiválon. "Jamie kampánya nagyon fontos volt, mert komoly változások történtek miatta a kormánzati döntésekben, viszont most éppen a negatív hatásaival kell megküzdenünk." Jamie Oliver műsora, a Jamie's School Diners 2005-ben indult azzal a céllal, hogy a rettenetes minőségű brit gyermekétkeztetést megreformálja. A nagy fölháborodások közepette futó sorozat eredményeképpen 280 millió fonttal megemelték az iskolák ételekre fordítható büdzséjét. Másfelől viszont 2005 és 2009 között 400 000-el csökkent a közétkeztetést választó gyerekek száma - szintén a műsor hatására.