A válság miatt újra hódít a dobozos sör

Vágólapra másolva!
Az üveges és csapolt kiszerelés helyett választják egyre többen az elmúlt tíz évben kevésbé népszerű dobozt.
Vágólapra másolva!

A tavaly eladott sörök 53%-a dobozos kiszerelésben került a vásárlókhoz, ami változást jelent az 1991 óta folyamatosan csökkenő trendben. A 91-es, 60%-os csúcs után tizenkét százaléknyit esett vissza a dobozos fogyasztás, ami első sorban a doboz státuszának szólt: eredetileg a nagyon olcsó, átlag alatti söröket töltötték dobozba a főzdék, és ezt az imidzset nem is sikerült teljesen levetkőzni. '91 után kezdett nőni a kereslet a külföldi sörökre, és akkor kezdett fellendülni a kisebb, kézműves söröket készítő főzdék forgalma is, de ezeket vagy csapolva, vagy üvegben árulták. A kétezres években beköszönő válság aztán sokakat visszaterelt a dobozhoz. A forgalom fellendülése egyébként a hipsztereknek is köszönhető, akik, amikor kétségbeesetten kerestek maguknak valami emblematikus sörmárkát, ami még nem túl mainstream, és nem szól túlságosan a pénzről, a Pabst Blue Ribbonnál kötöttek ki - ezt viszont a Pabst Brewery csak dobozban forgalmazta.