Csökken a piac, izgulnak a kukoricapelyhesek

műzli
Vágólapra másolva!
Egyre kevesebb kukoricapelyhet esznek a fogyasztók, a nagy cégek, mint a Kelogg's és a General Mills pedig egyre kétségbeesettebb praktikákhoz folyamodnak, hogy megállítsák a piacvesztést.
Vágólapra másolva!
Forrás: Táfelspicc

Nem örülnek mostanában a reggeli pelyheket gyártó cégek: elmúlt negyedévben 3,3%-kal csökkent Amerikában a piac, a reggelizők ugyanis egyre kevesebb reggeli pelyhet fogyasztanak. A Kelogg's ugyan egyelőre nyereségnövekedésről számolt be, ám ez elsősorban a tavalyi Pringles Chips-felvásárlásnak köszönhető, a cég fő profilját képező reggeli ételek, kukorica- és rizspelyhek, édességek forgalma érezhetően csökkent. A Kelogg's tavaly februárban jelentette be, hogy 2,7 milliárd dollárért megvásárolta a Procter & Gamble-től a burgonyacsipszek piacán egyik legnagyobb szereplőnek számító Pringlest.

A reggeli pelyhek piacának csökkenése megviselte a másik óriást, a Cheeriost is előállító General Millst is. Mindkét cég komoly erőfeszítéseket tesz, hogy a fogyasztókat visszaterelje a termékekhez: a Kelogg's például omega-3-mal dúsította a Raisin Bran nevű termékét, a Special K-nek pedig egy sokgabonás változatát is piacra dobta.

Ezzel próbálják meg tompítani az utóbbi években egyre elterjedtebb, és feltehetőleg a fogyasztás csökkenésében szerepet játszó nézetet, amely szerint ezek a pelyhek korántsem olyan egészséges reggeli alternatívák, mint azt évtizedekig hitték. A General Mills marketingstratégiája inkább a fogyasztói nosztalgiára játszik, és az elsősorban gyerekeknek szánt pehelyként vásárolt Lucky Charmsot próbálja ismét kívánatossá tenni felnőttek számára.