Egészségtelen termékeken hízik dagadtra az olimpia

Thomas Bach, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnökjelöltje
Vágólapra másolva!
Az olimpiai mozgalom hiába szeretné az egészséges életmódot és a sportot népszerűsíteni, ha közben olyan szponzoroktól fogad el nagy pénzeket, mint a gyorsétteremláncok és az üdítőgyártók - bírálták a frissen megválasztott NOB-elnököt.
Vágólapra másolva!

Miközben a világ nagy részén problémát jelent az elhízás, az olimpiai mozgalomnak éppen azon kellene munkálkodnia, hogy újabb és újabb generációkat nyerjen meg az egészséges életmódnak és táplálkozásnak - írta az egy hete megválasztott NOB elnöknek, Thomas Bachnak Malcolm Clark, a gyermekélelmezéssel foglalkozó Children's Food Campaign (CFC) koordinátora.

Thomas Bach, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnöke Forrás: AFP/Fabrice Coffrini

"Az olimpiának az egészséges életmódot és táplálkozást kellene propagálnia, ennek ellenére az Olimpiai Bizottság üdítőgyártóknak és gyorséttermeknek ad folyamatosan lehetőséget arra, hogy hirdessék magukat az olimpia ürügyén." Clark a CFC nevében arra kérte Bachot, hogy vegye figyelembe, micsoda erős brand az olimpia, milyen előnyt jelent azoknak a cégeknek, akiket összekapcsolnak vele, és ennek megfelelően mondja fel a szerződést a problémás cégekkel.

Ha Bach úgy dönt, hogy hallgat a bíráló szavakra, nem lesz könnyű dolga: elődje, Jacques Rogge 2020-ig kötött szerződést a cégekkel.