Miközben a világ nagy részén problémát jelent az elhízás, az olimpiai mozgalomnak éppen azon kellene munkálkodnia, hogy újabb és újabb generációkat nyerjen meg az egészséges életmódnak és táplálkozásnak - írta az egy hete megválasztott NOB elnöknek, Thomas Bachnak Malcolm Clark, a gyermekélelmezéssel foglalkozó Children's Food Campaign (CFC) koordinátora.
"Az olimpiának az egészséges életmódot és táplálkozást kellene propagálnia, ennek ellenére az Olimpiai Bizottság üdítőgyártóknak és gyorséttermeknek ad folyamatosan lehetőséget arra, hogy hirdessék magukat az olimpia ürügyén." Clark a CFC nevében arra kérte Bachot, hogy vegye figyelembe, micsoda erős brand az olimpia, milyen előnyt jelent azoknak a cégeknek, akiket összekapcsolnak vele, és ennek megfelelően mondja fel a szerződést a problémás cégekkel.
Ha Bach úgy dönt, hogy hallgat a bíráló szavakra, nem lesz könnyű dolga: elődje, Jacques Rogge 2020-ig kötött szerződést a cégekkel.