Egy biztosító szerint jót tesz a magyarnak a cukorfogyasztás

Vágólapra másolva!
Talán nem véletlen, hogy a somlói galuska újragondolt változatát választották Magyarország tortájává 2014-ben, a Generali Biztosító friss kutatása szerint ugyanis a magyarok kedvenc cukrászterméke pont ez a habos, csokis édesség. A felmérés szerint a lakosság közel fele hetente fogyaszt valamilyen süteményt, az édesszájúságnak pedig pozitív hatásai is megmutatkoznak: a gyakrabban sütizők ugyanis optimistábban szemlélik az életet, mint az édességet csak ritkán fogyasztók.
Vágólapra másolva!

Az államalapítás ünnepe alkalmából idén nyolcadik alkalommal választották meg az ország tortáját, cukormentes változatot pedig harmadszorra díjaztak. A Nándori Cukrászda cukormentes, Csokis kaland elnevezésű tortája mellett valószínűleg sokak szívét dobogtatja meg a Magyarország Tortája 2014 címet elnyerő Somlói revolúció is. A Generali Biztosító friss felmérése szerint ugyanis a magyarok kedvenc cukrászsüteménye a somlói galuska. A válaszok alapján a második legnépszerűbbnek a franciakrémes bizonyult, a harmadik helyen pedig a dobostorta áll.

A kutatás szerint igencsak édesszájú nemzet a magyar: a megkérdezettek közel fele (42%) heti rendszerességgel, 38 %-uk pedig legalább havonta egyszer eszik valamilyen cukrászsüteményt. Ezzel szemben a válaszadóknak csupán 2%-a nem fogyaszt soha ilyen jellegű édességeket. A kutatásból az is kiderült, hogy a nők valamivel falánkabbak a férfiaknál: a heti rendszerességgel sütizők körében 46-54% a nemek megoszlása a javukra.

A túlzásba vitt édességfogyasztás vitathatatlanul veszélyes az emberi szervezetre, azonban, mint a mostani felmérésből is kiderült, a süteményezésnek pozitív hatásai is lehetnek. Az eredmények alapján ugyanis összefüggés mutatkozott az édességfogyasztás és a pesszimizmus között: a heti rendszerességgel sütizőknek csak 30%-a, míg a süteményeket évente párszor fogyasztóknak már 47%-a vélte úgy, hogy rossz irányba mennek a dolgok környezetükben.