Amióta a repülés szinte tömegközlekedési eszközzé változott és már nem számít luxusnak, a körülmények is alaposan átalakultak. A gépeken a minél több ember minél gyorsabb szállítása a fő szempont és kevésbé jellemző a szórakoztatás és babusgatás. A rövidebb járatokon már nem is adnak ingyen ennivalókat, de amiért fizetni kell, azért sem érdemes. A The Delish nevű gasztronómiai oldal azonban úgy látja, van még értelme a legjobb ételt felszolgáló légitársaságokról beszélni, össze is állítottak egy toplistát, amelyen az amerikai cégeket muttatják be, amely hasznos lehet azoknak, akik a tengerentúlra indulnak.
A Unitednél még a turistaosztályon is mindenki kap egy kis ingyen rágcsát, szóval tényleg igyekeznek. A tengerentúlra közlekedő járatokon pedig kétszer is megetetik az utasokat, előre melegített croissant-tal és joghurttal kényeztetik őket leszállás előtt. Azt is megtörténhet, hogy az úti céltól függően még az érkezési ország konyhájából is ízelítőt kaphat, aki hozzájuk vált jegyet.
Az első osztályon utazók egyenesen 6 fogásos menüben részesülnek,
amely az ázsiai konyhakultúrát mutatja be.
A Delta odáig ment, hogy
az első osztályon Starbucks kávét szolgálnak fel
a fedélzeten Biscoff sütivel és a turistajeggyel utazók is is kapnak ingyen friss szendvicset. A prémium menü pedig híres séfek fogásait mutatja be.
Az Alaska egy híres éttermessel, Tom Douglas-szal működik együtt, ennek eredményeként finomat a szendvicseik és például gyömbéres misós csirkét adnak a fedélzeten. Az éjszakai járatokon alkoholos italokkal kényeztetik az utasokat,
prémium sörből, Washington államból származó borokból és Seattle-i röviditalokból lehet választani.
A szokásos ízetlen ételek helyett az egzotikus légitársaságnál borban pácolt oldalasból és teriyaki pulyka gombócokból választhatunk. Még reggeli is izgalmas,
az első osztályon pedig Hawaii legismertebb szakácsainak fogásait mutatják be.
És a bort egy sommelier választotta ki hozzá.
Bár az Alaska Airlines hamarosan felvásárolja, most még lehet Virginről beszélni. Az eddigi tulajdonos, Richard Branson a híres csemegeüzlet márkával, a Dean&Delucával állt össze, hogy az első osztályon utazóknak a legjobbat nyújthassa.
Friss saláta, szendvicsek, helyi gyümölcsök és zöldségek
– elég jól hangzik.
Ezek után már csak az a kérdés, hogy ezek a finomságok mennyire drágítják meg magát az utazást, hogyan építik be őket a jegyárakba? Mert persze valójában azért egyik sincs ingyen.