2015-ben 44 millió hektoliter sört adtak az Egyesült Királyságban, ebből 51 százalékot főleg a szupermarketekben szereztek be a vásárlók - tette közzé a brit sör és kocsma szövetség (BBPA). A maradék 49 százalékon a pubok, klubok, bárok és egyéb, alkoholárusítási engedéllyel rendelkező helyek osztoztak.
A trend évek óta tart, a kocsmák képtelenek a nagy láncok agresszív promóciós akcióival versenyezni, különösen, ha a népszerűbb márkákról van szó - írja a The Guardian. 2000-ben még az eladott sör több mint kétharmada kocsmákban talált fogyasztóra, 1990-ben pedig még 80 százalékban uralkodtak a vendéglátósok.
A BBPA számai szerint a jelenség magával hozta a kocsmában eladott sör árának növekedését is sajnos. A tíz évvel korábbi árszinthez képes átlagosan
38 százalékos a növekedés, ami csak tovább nehezíti a helyzetet.
A vendéglátósok szövetsége azt sem hallgatta el, hogy az áruházak mellett az alkoholfogyasztási szokások változása is hozzájárul a trend erősödéséhez, egyre több bort isznak ugyanis a britek és a cider, illetve az alkoholos üdítők népszerűsége is növekszik.
Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint a magyarok inkább sört isznak, 71 litert évente, de a borfogyasztásunk sem gyenge, abból is lecsúszik 30 liternyi. Tekintettel a hazai fogyasztók szélsőséges árérzékenységére, vélhetően ezek jelentős részét áruházban veszik meg.