A neves elődök, Szepsy István (2010, 2013), Lőrincz György (2011), Takler Ferenc (2012), Jásdi István (2014), Heimann Családi Birtok (2015) után idén a Prestige Award vándordíjat a Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet vihette haza.
A zsűri a döntésénél a következő szempontokat vette figyelembe: a borászat szakmai tekintélye, teljesítménye, ismertsége, jó hírneve, hitelessége, fogyasztói megítélése, borainak kiválósága, elismertsége, a márka pozícionálása, ismertsége, elfogadottsága, a vállalkozás sikeressége, piaci pozíciója, a borászat forgalmazási helyei, értékesítési csatornái.
A Prestige Award zsűrije díjazza azokat a borvertikumban fontos szerepet játszó vállalkozásokat is, amelyek a megelőző időszakot alapul véve kiemelkedő teljesítményt nyújtottak.
2016-ban a további 4 kategóriában - legjobb borétterem: St. Andrea Wine & Gourmet Bár, legjobb borhotel: Bock Hotel Ermitage, a legjobb bormarketing: BalatonBor, a legjobb borrendezvény: Borjour Magnum kapták az elismerést - a nyertesek teljesítményét Doszpod László, a díj alapítója méltatta.
A Disznókő Pincészet 1992-ben jött létre, ahol a már a kezdeti időszakban is neves borászok dolgoztak, azonban a pincészet alapvetően Mészáros László birtokigazgató kitartó munkájának köszönheti hírnevét, aki már több mint húsz éve vezeti a céget. A Disznókő egyértelműen az aszúra tett, úttörő szerepet vállalt a '90-es években az aszú minőségének és stílusának újragondolásában, aminek eredményeképpen mára a pincészet borai 40 országban érhetők el.
A St. Andrea Wine & Gourmet Bár annak ellenére, vagy éppen azért sikeres, mert a borválaszték egy borászat kínálatára épül.
A „világra nyitott magyar ízeket" részletgazdagon, újító szellemben és érdekesen interpretálják,
amelyről Barna Ádám séf gondoskodik. A Lizsicsár Miklós által vezetett étterem nagyon jó hangulatú, a kiszolgálás rendkívül udvarias és személyes.
A Bock Hotel Ermitage imázsa szorosan összefügg a Bock Borászattal, amelyhez még egy jó étterem is tartozik, így együtt ez a komplexum rendkívül népszerű. A sikerhez a színvonalas gasztronómiai-borászati rendezvények is hozzájárultak.
A Balatoni Kör által létrehozott BalatonBor projekt, mint régiós márka, közösségi termék, már az indulástól sikeres kezdeményezésnek számít. A több szintű brandinghez (Balatonbor, Hegybor, Dűlős bor) egységes arculat és bírálati szempontok is tartoznak, amely alapján jelenleg 21 pincészet Balatonbora és 13 pincészet Hegybora található a piacon. A koncepció megvalósításában Kardos Gábor, Laposa Bence és Kovács Tamás vállalták a főszerepet.
A 2009-ben induló Borjour projekt, amely Nagy Sebi, Tóth Gábor és Megyeri Sára tevékenységét dicséri,
mára a borrendezvények szinte teljes spektrumát átfogja a Mini, az Extra, a Klasszik és a Magnum műfajaival.
A nagy rajongótábor, az érdeklődő és fiatal publikum mindig színvonalas és jó hangulatú rendezvényeken vehet részt.
A Prestige Awardot támogató Budapest Publishing Week képviseletében, Freed Péter kiadótulajdonos és Francisck Réka főszerkesztő adták át a díjakat.