A családok kétharmada rendelkezik mobillal

Vágólapra másolva!
A vezetékes telefon komoly konkurenciájává nőtte ki magát a ma már a magyar háztartások kétharmadánál jelen lévő mobil, internetkapcsolata viszont csak minden tizennegyedik családnak van - olvasható a HíF és a Szonda Ipsos közös felmérésében.
Vágólapra másolva!

A magyar háztartások közel háromnegyede rendelkezik vezetékes telefonnal, és a családok csaknem kétharmadában van legalább egy mobiltelefon. A kábeltévé-ellátottság viszonylag alacsonyabb, csak minden második háztartásban fordul elő. A legalacsonyabb az internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások aránya: nagyjából minden tizennegyedik magyar háztartás rendelkezik internetkapcsolattal - olvasható a Hírközlési Felügyelet (HíF) és a Szonda Ipsos a lakosság távközlési szokásairól szóló, tavaly decemberben készített közös felmérésének összefoglaló jelentésében.

A háztartások körülbelül kétharmada rendelkezik egynél több fajta telekommunikációs eszközzel. A háztartások egynegyede vezetékes és mobiltelefonnal, illetve kábeltévével is rendelkezik, ugyanakkor a háztartások 6 százaléka nem rendelkezik semmilyen telekommunikációs eszközzel. Havi szinten legköltségesebb a mobiltelefonok fenntartása, míg legkevesebbet a kábeltévére áldoznak a magyar háztartások. A vezetékes telefonnal rendelkező háztartások döntő többsége, csaknem kétharmada használja aktívan (híváskezdeményezésre) telefonját. Ezenkívül markánsan jelenik meg a hívásokat inkább csak fogadók csoportja (ez az összes, vezetékes telefonnal ellátott háztartás mintegy ötöde), és minden tizedik háztartásban tartanak biztonsági okokból vezetékes telefont. Ugyanakkor elenyésző azok száma, akik döntően csak internetezésre használják vezetékes telefonjukat.

A vezetékes telefonnal rendelkezők általában helyi hívásokat kezdeményeznek rendszeresen készülékükön. Ezenkívül még két hívásirányba kezdeményeznek
számottevően beszélgetést: a belföldi és a mobil irányokba, külföldre telefonálnak a legkevesebbet. A díjcsomagváltást tervezők aránya a leginkább igénybe vett "normál" tarifacsomagot használók esetében a legmagasabb. Gyakorlatilag minden hatodik normál díjcsomagot használó háztartás elégedetlen a csomaggal. Legelégedettebbek a kisfogyasztói díjcsomagot használó háztartások, ezeknek ugyanis alig 5 százaléka tervez díjcsomagváltást.

Azok a háztartások, melyek nem rendelkeznek vezetékes telefonnal, legtöbbször (az esetek csaknem felében anyagi okokkal és a vezetékes telefont pótló mobiltelefon használatával egyaránt indokolják a vezetékes telefon hiányát. A háztartások több mint negyede pusztán anyagi okokból nem tart vezetékes telefont, közel egyötöde pedig csakis a mobiltelefon megléte miatt tartja feleslegesnek a vezetékest. A felmérések szerint a lakosság mintegy egyharmada volt tisztában a vezetékes szolgáltató választás lehetőségével. Ugyanakkor csak valamivel több mint egytizede találkozott olyan lehetőséggel, amikor választhatott a vezetékes szolgáltatók között.