Közel 390 ezer olvasó az [origo]-n

Vágólapra másolva!
Kedden mind olvasószámban, mind oldalletöltés tekintetében hazai internetes látogatottsági rekordot döntött az [origo]. Az újabb nézettségi csúcs mellett hét elején igen erős napokat zárt a magyar nyelvű internet túlnyomó része.
Vágólapra másolva!

Az [origo] és számos hazai tartalomszolgáltató látogatottságát mérő Medián Webaudit adatai szerint október 28-án közel 388 ezer látogató mintegy 7,65 millió oldalt töltött le az [origo] szervereiről. Ezzel a magyar nyelvű online tartalmak között mindkét mutatóban új látogatottsági csúcsot sikerült felállítani. Szintén új rekord született az egyik legfontosabbnak mondott nézettségi mutató, az úgynevezett látogatás (session) tekintetében (910 ezer). Érdekesség, hogy majdnem pontosan egy hónappal korábban is rekordokról számoltunk be, a növekedést jól jelzi, hogy Webaudit által szeptember 29-én mért [origo]-nézettségi adatok (373 ezer látogató, 7,2 millió oldalletöltés) jócskán elmaradnak a keddi eredménytől.

Online audit

Az online tartalmak nézettségének ismertetése a Medián honlapján.

A hét eleji kimagasló eredmény az internet magyar nyelvű szegmensének jelentős részére jellemző volt. Hétfőn és kedden erős napot zárt a Webaudit szerinti teljes élmezőny, a session szerinti második, harmadik és negyedik helyezett tartalomszolgáltatók sorrendje hétfőn a következőképpen alakult: Startlap (602 ezer, Index (436 ezer), Habostorta (354 ezer).

Az eredmények - a piacvezető portálok eredménye mellett a hét elején a több tucat tartalomszolgáltatót auditáló Webaudit összesített mérőszámai is új csúcsot mutattak - jól jelzik a magyarországi internetezési kedv ősszel szokásosan tapasztalt fellendülését. Varga Károly, a Webaudit munkatársa a hét eleji változást többek közt a múlt heti munkaszüneti napoknak tudja be: a négynapos ünnep után az internetezők visszatértek a munkahelyekre, iskolákba, és a szokottnál nagyobb lendülettel "kattantak rá" az online tartalmakra. A szokott őszi emelkedés idén is igen jellemző, az esős-hideg idő beálltával párhuzamosan szokásos módon nő a weben töltött idő - mutat rá a szakember. Hozzáteszi: egyébként általában is lényeges az időjárási tényező. Éves szinten megfigyelhető, hogy a januártól áprilisig tartó erős netezési kedvet a nyár beköszöntével hirtelen zuhanás követi, mely a portálok nézettségére is rányomja a bélyegét. Az ezt követő "pangás" után augusztus utolsó hetétől gyors a növekedés.