Nem engedni a 48-ból

2004.09.01. 11:11

Görgey, Bem és a többi legendás tábornok bőrébe bújva próbálhatjuk meg újraírni a történelmet egy magyar fejlesztésű stratégiai játékban. Olvassa el a fejlesztőkkel készült interjút és nézze meg az 1848-49-es szabadságharcot feldolgozó 48 című játék weboldalát!

Honnan jött az ötlet?
Várhegyi Bulcsú, a 48 fejlesztésének vezetője: A Panzer General nagy kedvencem volt, arra gondoltam hogy jó lenne valami hasonlóan könnyen kezelhető, de valamivel realisztikusabb játékot készíteni. Fontos szempont volt az is, hogy ilyen stílusú játékot egy kis csapat is össze tud hozni. Kifejezetten magyar történelmet feldolgozó játék egyáltalán nem létezik, innen jött a témaválasztás.

Hányan dolgoztok a programon?
- A Hydrogame idén januárban alakult, jelenleg a programon öten dolgozunk: Lányi Zoltán programozó, Nagy Balázs grafikus és jómagam, mint tervező/programozó. A zenét Szabó Attila és Tóth Gábor szerzik.

A játékgyártásban szinte mindenki újonc, korábban egyedül én vettem részt a Haegemonia, a Platoon és néhány kisebb játék tervezésében. Ennek ellenére profi csapatot sikerült összehozni, mindenki érti a dolgát.

Nem kevés ma már öt ember egy játék készítéséhez?
- Olyan nagy projektekhez viszonyítva mint a Blitzkrieg, vagy a Total War, természetesen kevés. De még ma is sok olyan játék jelenik meg, amely viszonylag kevés ember munkája. Például a Battlefront által készített Combat Mission, vagy a Paradox játékai (Europa Universalis, Hearts of Iron) mindössze néhány fejlesztő munkájának az eredményei.

A játék fő képernyője


Mennyi ideig tart majd egy játék és milyen küldetések lesznek?

- Az 1848 körökre osztott stratégiai játék, egy kör egy hétnek felel meg. A játék 4 hadjáratot ölel fel: 1848 ősze és tele, a nagy magyar sikerekkel járó tavaszi hadjárat, a végkifejlet 49 nyarán, illetve a teljes háború. Körönként 10 perc játékidővel számolva a teljes hadjárat körülbelül 10-12 óra játékidő.

A játékos fő feladata a hadtestek összeállítása és irányítása. Eközben fontos döntéseket kell hoznia: hol, milyen erőket összpontosít, támadásra vagy védekezésre áll-e be, mely erődöket ostromolja meg. Ez egy klasszikus stratégiai játék ahol főként három paraméterre kell odafigyelni, a seregek harci szellemére (morál), ellátmányára és a készenlétre.

Az 1848 multiplayer móddal is rendelkezik: két játékos játszhatja egymás ellen az interneten, vagy helyi hálózaton keresztül.

Milyen egységek találhatók a játékban?
- A játékban több mint egy tucatnyi egység található három nemzet színeiben. Az egységeknek alapvetoen két fajtájuk van. Az ezredek maximum 2000 lovasból vagy 4000 gyalogosból állnak, a tüzérségi ütegekben pedig legfeljebb nyolc ágyú lehet. Az ezredekből és ütegekből lehet a hadtesteket összeállítani. Fontos, hogy a hadtestek élére a játékos nevezheti ki az egyedi tulajdonságokkal felvértezett tábornokokat. A játékban több mint 70 hadvezér közül lehet választani.

A tábornokok szereznek-e tapasztalatot,  javulnak-e tulajdonságaik?
- Nem. A játékban csak a különféle egységek szerezhetnek tapasztalatot, ha csatában vettek részt. A történelmi hűség is megköveteli ezt, nem szeretnénk ha például Dembinsky lenne a legjobb magyar hadvezér. Ez a szerep mindenképpen Görgeié, aki több mint húsz csatában és ütközetben vezette győzelemre a magyar seregeket.

Előző
Következő