Internetben az ameriakaiak, mobilozásban az írek az elsők

Vágólapra másolva!
Fejenként átlagosan napi 4,5 órával, illetve heti 15 órával az Egyesült Államok lakói állnak az első helyen tévénézésben és internetezésben, mobiltelefonálásban pedig Írország a világbajnok az Ofcom brit médiafelügyelet elemzése szerint.
Vágólapra másolva!

Az Ofcom csütörtökön megjelent nemzetközi kommunikációs piaci elemzése szerint Írországban tavaly egy főre átlagosan 179 percnyi mobiltelefonálás és 154 szöveges üzenet jutott havonta. A mobilszektor 2007-ben erőteljesen bővült a legnagyobb feltörekvő országokban. Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában összesen 216 millió új előfizetést regisztráltak. Oroszországban csaknem 1000 százalékos volt a növekedés, és egyedül Kínában 88 millió új előfizetést kötöttek tavaly - áll az International Communication Market című jelentésben.

Az internetezésre fordított idő valamennyi vizsgált országban növekedett. Az első helyen heti 15 órával az amerikaiak állnak, a második Nagy-Britannia közel 14 órás fejenkénti átlaggal. Tévézni az interneten ugyancsak az amerikaiak és a britek szoktak a legtöbbet, a közösségi oldalakat pedig a kanadai internetezők látogatják a leggyakrabban.

A vizsgált országokban 2007-ben mindenütt több nő internetezett, mint férfi. Szélessávú internetkapcsolattal a felhasználók 56 százaléka rendelkezett. Ez az arány Nagy-Britanniában a legmagasabb, ott tízből hat internetkapcsolat szélessávú. A technológia terjedésének hatására egyre nagyobb szeletet hasít ki az online hirdetés a reklámtortából. A világelső Nagy-Britanniában tavaly már a reklámozásra fordított összeg 20 százaléka jutott internetes hirdetésekre.

Az Ofcom összesen 16 ország adatait elemezte. Ezek Brazília, az Egyesült Államok, India, Japán, Kanada, Kína, Oroszország, és kilenc európai állam; Franciaország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Spanyolország és Svédország.