Az Ofcom csütörtökön megjelent nemzetközi kommunikációs piaci elemzése szerint Írországban tavaly egy főre átlagosan 179 percnyi mobiltelefonálás és 154 szöveges üzenet jutott havonta. A mobilszektor 2007-ben erőteljesen bővült a legnagyobb feltörekvő országokban. Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában összesen 216 millió új előfizetést regisztráltak. Oroszországban csaknem 1000 százalékos volt a növekedés, és egyedül Kínában 88 millió új előfizetést kötöttek tavaly - áll az International Communication Market című jelentésben.
Az internetezésre fordított idő valamennyi vizsgált országban növekedett. Az első helyen heti 15 órával az amerikaiak állnak, a második Nagy-Britannia közel 14 órás fejenkénti átlaggal. Tévézni az interneten ugyancsak az amerikaiak és a britek szoktak a legtöbbet, a közösségi oldalakat pedig a kanadai internetezők látogatják a leggyakrabban.
A vizsgált országokban 2007-ben mindenütt több nő internetezett, mint férfi. Szélessávú internetkapcsolattal a felhasználók 56 százaléka rendelkezett. Ez az arány Nagy-Britanniában a legmagasabb, ott tízből hat internetkapcsolat szélessávú. A technológia terjedésének hatására egyre nagyobb szeletet hasít ki az online hirdetés a reklámtortából. A világelső Nagy-Britanniában tavaly már a reklámozásra fordított összeg 20 százaléka jutott internetes hirdetésekre.
Az Ofcom összesen 16 ország adatait elemezte. Ezek Brazília, az Egyesült Államok, India, Japán, Kanada, Kína, Oroszország, és kilenc európai állam; Franciaország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Spanyolország és Svédország.