Elpártoltak az olvasók a fizetős netes lapoktól

Vágólapra másolva!
Online olvasóinak kétharmada elhagyta a fizetőssé tett Times-t és Sunday Times-t. Úgy tűnik, megbuktak Rupert Mudroch médiamogul előfizetéses rendszerben működő hírlapjai.
Vágólapra másolva!

Jelentősen visszaesett a Times online forgalma a tegnap nyilvánosságra hozott látogatottsági adatok szerint, ám még így sincs annyira rossz helyzetben a brit lap, mint azt a versenytársak várták. A digitális előfizetési rendszer bevezetésének hetében harmadára esett vissza a Times látogatottsága. A versenytársak úgy gondolták, hogy idővel az olvasók kilencven százaléka pártol el a hírlaptól, így az eredmények jobbak a vártnál, azonban elemzők szerint még így is sikertelennek tekinthető a kísérlet.

Az olvasószám csökkenését valószínűleg a nagyon kedvező előfizetési díj mérsékelte némileg. Az első hónapra egy angol fontos bevezető áron lehetett feliratkozni a lapra, amelynek tervezett végleges ára napi 1 font, míg az egyhetes időszaké két font volt. A legtöbb olvasó érdekes módon nem is a fizetős változat indulásakor, hanem öt héttel korábban, a még ingyenes, de már regisztrációhoz kötött elérés kezdetével pártolt el a tekintélyes hírforrástól.

Rupert Murdoch, a News Corp médiavállalat mogulja a Times és a Sunday Times lapokkal próbálta ki, hogy lehet-e előfizetési díjat kérni az általános online hírlapokért. A mogul korábban gyakran bírálta a híreket kereshetővé tevő Google-t, és az anyagok egy részét ingyen olvasható formában bemutató Google News-t, így az előfizetős rendszer tesztjének megkezdésével a keresőt ki is tiltotta a két újság weblapjáról. Korábban a jelenleginél sokkal nagyobb sikerrel tette előfizetőssé a Wall Street Journal című gazdasági lap online változatát.