Ötmilliárd dollárt is adhat a Google a Grouponért

A korábbi híreszteléssel ellentétben a Google még nem vásárolta fel a Groupon közösségi vásárló oldalt, az viszont igaz, hogy tárgyal vele, és akár ötmilliárd dollárt is adhat érte.

A Google a kiszivárgott hírek szerint hetek óta tárgyalásokat folytat a Grouponnal (Groupon.com), ami az utóbbi évek egyik legnagyobb sikere a weben - írja a Los Angeles Times. A tárgyalásokról hétfőn kiszivárgott hírek szerint a Google 2,5 milliárd dollárért vásárolta fel az oldalt, ezt a lap legújabb értesülései cáfolják, viszont azt megerősítik, hogy az ügylet a végéhez közeledik, a vételár pedig 5 milliárd dollár lehet.

A Groupon vezetősége persze még mindig dönthet úgy, hogy nem adják el a céget, hanem befektetőik segítségével hajtanak végre tőkeemelést. A Los Angeles Times szerint ezt is könnyen megtehetnék mintegy 3 milliárd dolláros értékben, mivel az elemzők legalább ennyire becsülik a cég értékét.

A két évvel ezelőtt, 2008-ban alapítótt szájt értéke azért ilyen jelentős, mert a Groupon egy új üzleti modellt honosított meg sikeresen az amerikai weben. A közösségi vásárló oldal vásárlási kedvezményeket értékesít, amelyek akkor lépnek életbe, ha elég vevő gyűlik össze hozzájuk. A szájt az általa közvetített kereskedelmi és szolgáltató partnereitől havonta több tízmillió dolláros bevételre tesz szert, és már 29 országban van jelen, több mint 30 millió felhasználóval.

A Groupont korábban a Yahoo is fel akarta vásárolni, amely a hírek szerint 3 milliárd dolláros ajánlatot tett rá, de a cégvezetés akkor még nem hajlott az eladásra. A kaliforniai napilap által megszólaltatott elemzők szerint a közösségi vásárló oldal azért lenne jó vétel a Google számára, mert egy értékes új szegmenst, a helyi kisvállalkozásokat viszi be az online hirdetési piacra egy újfajta szolgáltatással, amely felé azok eddig nehezen mozdultak.

A szájt sikere nyomán sok konkurense is elindult külföldön és Magyarországon egyaránt, de hasonló eredményt még nem tudtak elérni. Ha a Google valóban megveszi a Groupont, azért több mint háromszor annyit fizethet, mint amennyiért 2006-ban egyik legfontosabb szerzeményét, a YouTube-ot megvette, a videomegosztó ugyanis 1,65 milliárd dollárjába került.