Nem tudja lekörözni a magnót a mobiltelefon

Nem a mobiltelefon a leghamarabb elterjedő kütyü: amerikai statisztikák szerint az embereket annak idején sokkal jobban lázba hozta a magnó, amely még a színestévét is maga mögé utasította elterjedtségének dinamikájában. A CD- és a DVD-lejátszó sikere azonban a mai napig példaértékűnek számít.

Egy frissen közzétett tanulmány szerint az elmúlt ötven évben leggyorsabban terjedő technológiai eszköz a boombox, vagyis az elemről is működtethető rádiósmagnó volt az  Egyesült Államokban - olvasható a Geekosystem nevű  technológiai blogon. A  felmérés készítői az alapján állítottak fel rangsort az egyes elektronikai cikkek között, hogy megvizsgálták azt, hogy hét évvel azok premierje után az adott berendezés a háztartások hány százalékába költözött be.

A rádiósmagnó és a CD-lejátszó terjedt a leggyorsabban

Forrás: [origo]

Egy hagyományos rádiósmagnó

A Journal of Management and Marketing Research elemzőcég kutatása szerint a hordozható rádiósmagnó háztartásbeli penetrációja volt minden idők legdinamikusabbja: hét évvel az első lejátszó 1969-es piacra kerülését követően az amerikai családok közel kétharmadának volt ilyen készüléke. A második leggyorsabban terjedő eszköz a CD-lejátszó lett, amely az amerikai háztartások több mint felében volt megtalálható 1982-es megjelenéséhez képest hét évvel később.

A DVD gyorsabban elterjedt a videónál

Forrás: [origo]
A kutatás eredményei

A listáról az is kiderül, hogy az amerikaiak körében sokkal hamarabb terjedt el a DVD-lejátszó a hagyományos videónál, és előkelő helyet élvez a hordozható CD-lejátszó, amely az ötödik legdinamikusabban elterjedt kütyü az államokban. A tanulmány arra is fényt derített, hogy a huszas lista utolsóelőtti helyén álló színestévénél  többre tartották az amerikaiak a digitális fényképezőgépeket és a mini-hifiket is, bár valószínűleg a televíziók esetében azok magas ára gátolta a gyors elterjedtést. Hasonló okok miatt kerülhetett csupán a tizennegyedik helyre a mobiltelefon, amely megjelenésekor gyakorlatilag luxuscikknek számított.