Az idén leghagyja az internetes mozi a DVD-t

A legális online szolgáltatásokkal hazánknál jóval ellátottabb Egyesült Államokban az idén már többen fognak az internetről filmeket nézni, mint ahányan hagyományos DVD-ről vagy Blu-ray-lemezről teszik ugyanezt.

A Los Angeles Times amerikai napilap cikke szerint 2012 lesz az első olyan év, amikor az amerikai otthonok többségében már nem valamilyen optikai lemezről - például DVD-ről vagy Blu-rayről -, hanem az internetről néznek filmeket az emberek.

A lap az IHS Screen Digest nevű amerikai elemzőcég prognózisait idézi, amelyek szerint az iTunes, a Netflix és a Hulu és más internetes tékákban az idén 3,4 milliárd  filmkölcsönzést vagy vásárlást hajtanak majd végre a felhasználók, míg DVD-n és Blu-ray-en csupán mintegy 1,72 milliárd alkalommal vásárolnak majd filmeket. Ugyanakkor a tanulmány szerint dacára a nagyobb forgalomnak, az internetes tékák üzemeltetői jóval alacsonyabb bevételre tesznek majd szert a lemezekkel dolgozó forgalmazóknál.

Míg a filmek 57 százalékát már online szolgáltatásokban nézik az USA-ban, az ezekből származó bevételek jóval kisebbek a hagyományos lemezen kiadott művek által generált bevételeknél. Ez annak köszönhető, hogy az online tékákban olcsóbban lehet hozzáférni a filmekhez és tévéműsorokhoz, melyek közül a Netflix, a Hulu és az Amazon szolgáltatásai fedik le a teljes piac 94 százalékát. Az IHS várakozásai szerint az internetes tékákban az amerikaiak 1,72 milliárd dollárt fognak költeni az idén, míg DVD-n és Blu-ray-en kiadott filmekre 11,1 milliárd dollár jut az idén.