Emberibb módon gondolkodik a Google

Vágólapra másolva!
Összetett problémák megoldását, a felhasználók gondolatainak kitalálását és extra információkat ígér a keresőcég a Google megújult keresőalgoritmusa.
Vágólapra másolva!

A keresőóriás legújabb, The Knowledge Graph (tudásgrafikon) nevű fejlesztése úgy akarja érteni a világot, mint az emberek - olvasható a Google hivtalos blogján. Az új algoritmus lényege, hogy a kereső már nem csak a beírt szavakat értelmezi és az azokra érkező legpontosabb találatokat jeleníti meg, hanem a keresett kifejezéseket kontextusba helyezi és hozzájuk relevánsan kapcsolódó releváns tartalmakat is megjelenít. Hasonló fejlesztéssel próbálkozik a Microsoft is az itthon nem túl elterjedt Bing nevű keresőjével is.

Amit Singhal, a Google mérnöke a Taj Mahal példáján szemléltette az újdonság hasznosságát: ha a felhasználó rákeres a Tádzs Mahalra, akkor könnyen lehet, hogy nem a jól ismert indiai mauzóleumra, hanem az amerikai kaszinóra, vagy a Taj Mahal művésznevű, amerikai Grammy-díjas énekesre gondolt. A tudásgrafikon ezt a problémát úgy oldja meg, hogy minden releváns irányt felvillant, valamint azt is megmutatja, hogy az adott keresőkifejezés után mire kattintottak mások, vagyis azt, hogy mit értettek és mit akartak megtudni, amikor beírták a Taj Mahal kifejezést.

Meglepetéseket tartogat a felhasználóknak

Forrás: [origo]

Marie Curie és a hozzá kapcsolható személyek

A tudásgrafikonnal ezentúl egy személyre keresve nem csak linkek és képek fognak megjelenni, hanem születési helye, munkásságának fontosabb állomásai, családi viszonyai és hasonlók. Marie Curie esetében például megjeleníti Nobel-díjas fiát, Petert, tehát a rendszer Marie Curie-t már nem csak egy objektumnak tekinti, hanem egy entitásnak, aki más emberekkel is kapcsolatba került, különböző dolgokat csinált - akárcsak egy ember.

A tudásgrafinokkal azt ígéri a Google, hogy a keresés már nem lesz olyan kemény munka, mint jelenleg. Az alkalmazás például képes lesz válaszolni olyan komplex kérdésekre, mint "Mi Afrika legmélyebb tava?", vagy "Hány nőt jutalmaztak Nobel-díjjal?". A fejlesztés ezen kívül meglepetéseket is tartogat a szörfözők számára: olyan információkat is megjelenít a találatok mellett, amire kíváncsi lehet az adott internetező, de nem keresett rá. Például Matt Groening-re (a Simpson család kitalálója) keresve azt is megmutatja, hogy a rajzfilmsorozat atyja honnan merített ihletett Homér, a rajzfilmsorozat családfőjének megalkotásakor. A Google megújult algoritmusát egyelőre csak az amerikai felhasználók tudják használni, de fokozatosan átállítják arra az európai internetezőket is az elkövetkezendő hetekben.