Kitiltanák az utakról a Google robotautóit

Kitiltaná a kaliforniai utakról a Google robotautóit egy civil jogvédő csoport. A Consumer Watchdog nevű szervezet csak akkor hajlandó megbarátkozni az autonóm kocsikkal, ha a rájuk vonatkozó törvények megfelelő adatkezelési garanciákat is tartalmaznak.

"Nem kérjük, hogy az autók ne kommunikáljanak műholdakkal és egyéb berendezésekkel, ha szükség van rá, de az adatok marketingcélra történő gyűjtését és megőrzését tiltani kell" - írja a kaliforniai törvényhozásnak címzett levelében Jamie Court, a Consumer Watchdog szervezet vezetője és John Simpson, a szervezet privacyvel foglalkozó csoportvezetője. Az aláírók szerint ha a törvényhozás előtt levő SB 1289 számú, az autonóm autókról szóló törvényt változatlan formában fogadják el, akkor a társadalomnak később kell kezelnie, hogy az új technológia benyomul a magánszférába.


Szenzorokkal van tele az önmagát vezető Prius

A Google autói kamerákkal, lézeres szenzorokkal rendelkeznek, hogy letapogassák az aut előtti utat valamint a szembejövő sávot. "A tesztelés ideje alatt a kocsik a saját teljesítményüket is naplózzák: hogy milyen gyorsan mentek, hol voltak, hol találkoztak akadályokkal, illetve az autó rendszerének állapotát is" - mondta Chris Gaither, a Google szóvivője.

Piros rendszámot kapott

Kalifornia a második állam lehet, ahol szabályos rendszámot kaphatnak a Google robotautói. A kocsik Nevadában már részt vehetnek a közlekedésben külön útvonalengedély nélkül, önállóan azonban még nem merészkedhetnek az utakra. A robotautónak két utassal kell rendelkeznie a szabályos közlekedéshez: az egyiknek a kormányt kell vészhelyzet esetén kezelnie, a másiknak pedig az útvonalat összeállító számítógépet kell felügyelnie. A Google tervei szerint a következő tíz évben fognak megjelenni a mindennapi forgalomban a robotautók.

Forrás: Volvo
Hat méteres követési távolságot tartanak a Volvo konvojban haladó robotkocsijai

A közlekedést nem csak a keresőóriás akarja forradalmasítani, EU-s program is van az autópályák és az autóforgalom modernizálására. A Volvo által kifejleszetett automata konvojrendszer már tízezer kilométert tett meg tesztpályákon, múlt héten pedig a spanyol utakon is kipróbálták a rendszert. A szenzorokat és vezeték nélküli kommunikációs megoldást tartalmazó kocsik képesek úgy haladni, hogy csak az első autóban ül sofőr, a többi jármű pedig a felvezetőautó által kijelölt pályán mozog minimális követési távolsággal.